Egyelőre marad önálló cég a Renault

Franciaország támogatja a Renault jelenlegi tervét, miszerint technológiai partnerségek révén, de önállóan, újabb autóipari egyesülés nélkül építse üzletét. 

A francia kormány továbbra is támogatja a Renault-csoport stratégiáját, hogy önálló autógyártó maradjon, számos ipari és technológiai partnerséggel – közölte egy pénzügyminisztériumi forrás, miközben a hírek szerint Párizs a Renault és a Stellantis egyesülését is vizsgálja.

Az Il Messaggero olasz napilap vasárnap arról számolt be, hogy a francia kormány – amely a Renault legnagyobb részvényese és a Stellantisban is részesedéssel rendelkezik – vizsgálja a két csoport egyesülésének terveit.

A Stellantis elnöke, John Elkann hétfőn tagadta, hogy az autógyártónak fúziós tervei lennének, válaszul a sajtóban megjelent spekulációkra a Renault-val való összefogásról.

A hamarosan bemutatkozó Renault 5 prototípusa. Forrás: Renault Media

A francia kormány kezdettől fogva támogatta a Renault vezérigazgatójának, Luca de Meónak azt a stratégiáját, hogy a Renault régi, belsőégésű motoros és hibrid üzletágai mellett egy új, franciaországi székhelyű, Ampere nevű elektromos és szoftveres egységet hozzon létre.

A Renault-csoport múlt heti döntése azonban, miszerint elveti az Ampere tőzsdei bevezetését, újraélesztette a fúzióról szóló pletykákat, melyek már korábban is felmerültek, miután a csoport 2022-ben kivonult Oroszországból, az akkori második legnagyobb piacáról.

Mivel tőzsdei értéke a cég javuló pénzügyi helyzete ellenére mindössze 10 milliárd euró körül stagnál, a Renault-t gyakran említik a pénzügyi piacokon potenciális felvásárlási célpontként.

A Stellantis ugyanakkor az iparág egyik legnyereségesebb csoportja, amelynek piaci kapitalizációja a tőzsdén nem jegyzett részvényeket is figyelembe véve meghaladja a 85 milliárd eurót, európai piaci részesedése pedig 2022-ben 19,7%, 2023-ban pedig 17,8% volt.

A Stellantis a francia PSA csoport és a Fiat Chrysler Automobiles 2021-es fúziójának az eredménye, és olyan márkák tartoznak hozzá, mint a Fiat, a Peugeot, a Jeep, a Citroen, az Opel és az Alfa Romeo.

A Stellantis létrehozására irányuló fúzió előtt – még 2019-ben – a Renault is tárgyalt a Fiat Chryslerrel egy esetleges egyesülésről, a tervet azonban az utolsó pillanatban a Nissan kifogásai miatt elvetették.

Bár a francia kormány elismeri, hogy a Renault nem rendelkezik a riválisok méretével és erőforrásaival, továbbra is támogatja a vállalat azon erőfeszítéseit, hogy a hagyományos szövetségeseken, a Nissanon és a Mitsubishin túlmutató kapcsolatokat építsen ki, így a Renault partnerséget alakított ki a Geely, a Saudi Aramco, a Google és a Qualcomm vállalatokkal.

Forrás: ACEA / Renault

Hozzászólások ()

Friss hírek