Továbbra is bizonytalan a német fogyasztás

Javult valamelyest a fogyasztói hangulat Németországban, bár továbbra is inkább bizonytalanságot és aggodalmat tükröz. A lakosság vásárlási hajlandósága enyhén javult, a jövedelmi várakozásaikat kissé visszafogták, a gazdasági helyzet megítélése pedig alapvetően nem változott a GfK gazdaságkutató intézet és a Nürnbergi Piaci Döntések Intézete (NIM) decemberre vonatkozó várakozásokról készült kedden publikált felmérése alapján.

A GfK németországi fogyasztói hangulatindexe decemberre vonatkozóan 0,5 ponttal javult a novemberihez képest: mínusz 27,8 pontra az előző havi mínusz 28,3 pontról, és így kissé jobb lett az elemzők által várt mínusz 27,9 pontnál is.

A fogyasztói hangulat enyhe emelkedése a megtakarítási hajlandóság e havi 8,5 pontról 5,3 pontra történő csökkenéséből adódik.
„Három egymást követő hónap csökkenése után a fogyasztói hangulat az év végéhez közeledve stabilizálódik, de továbbra is nagyon alacsony szinten van, és a következő hónapokban nem látszik tartós fellendülés jele” – kommentálta a felmérés megállapításait Rolf Bürkl, a NIM fogyasztói szakértője. „A hangulatot továbbra is a bizonytalanság és az aggodalom jellemzi.”

Ez a bizonytalanság különösen a megtakarítási hajlandóságban mutatkozik meg. A NIM által nemrégiben végzett mélyreható elemzés is ezt támasztja alá: a fogyasztókat kifejezetten arról kérdezték, hogy miért gondolják, hogy most van a megfelelő pillanat a megtakarításra. A nyílt felmérésben a résztvevők mintegy harmada azt állította, hogy a jelenlegi politikai és gazdasági helyzet nagyon elbizonytalanítja őket.

Ennek következtében aggódnak, és úgy vélik, hogy a legjobb, ha megtakarítják a pénzüket. A jelenlegi konfliktusok, például az ukrajnai és a közel-keleti háború mellett elsősorban a magas németországi infláció erősíti a megtakarítási hajlandóságot.

„Ez empirikusan megerősíti, hogy a megtakarítási hajlandóság kevésbé a tudatos pénzügyi befektetések mutatójaként, hanem sokkal inkább a fogyasztói bizonytalanság mértékeként értelmezhető” – mondta Rolf Bürkl.

„Ez azonban fordítva azt is jelenti, hogy a fogyasztói hangulat fenntartható helyreállításához az infláció ésszerű szintre való visszahozása és a nemzetközi válságok megoldása szükséges.”

Forrás: MTI

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »