Berobbantak a német autópiacra a kínai gyártók

A Kínából Németországba exportált elektromos autók piaci részesedése az első negyedévben több mint megháromszorozódott, ami aggasztó jel a német autógyártók számára, akiknek nehéz lépést tartaniuk a gyorsan fejlődő kínai riválisokkal.

Január és március között a Németországba importált elektromos autók 28 százaléka érkezett Kínából, szemben az előző év azonos negyedévének 7,8 százalékával – közölte pénteken a német statisztikai hivatal.

Kína, a világ legnagyobb autópiaca egyre gyorsabban halad az elektromos jövő felé, mindez pedig értelemszerűen nem teszi boldoggá a nagy német autógyártókat, köztük a Volkswagen-csoportot, a BMW-t és a Mercedest, hiszen egyre komolyabb konkurenciát jelentenek az olcsóbban árazott kínai konkurensek. A kínai BYD Németország és Nyugat-Európa mellett Latin-Amerikában is terjeszkedik, a korábban brit kézben lévő, ma már kínai tulajdonú MG pedig tavaly óta már Magyarországon is jelen van.

Nem csak az autóipar érintett

„Számos, a mindennapi élethez szükséges termék, valamint az energetikai átálláshoz szükséges áruk és nyersanyagok is nagymértékben Kínából származnak” – jelentette a hivatal.

A Németországba importált hordozható számítógépek 86 százaléka, az okostelefonok és telefonok 68 százaléka, a lítium-ion akkumulátorok 39 százaléka érkezett Kínából a negyedévben. Ráadásul az elektromos autók és szélturbinák építéséhez nélkülözhetetlen ritkaföldfémek esetében Németország és az Európai Unió egésze több mint 90 százalékban függ a Kínából származó szállításoktól – állapította meg a DIW kutatóintézet decemberi tanulmánya.

Olaf Scholz német kancellár kormánya 2016 óta egyre óvatosabb Kínával szemben, Kínát egyszerre tekinti Németország stratégiai riválisának és egyben legnagyobb kereskedelmi partnerének is, a kétoldalú kapcsolatokat azonban abban a szellemben próbálja formálni, hogy csökkentse Németország függőségét a kínai gazdaságtól.

  • Kapcsolódó cikkünk:

Forrás: AN Europe

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »