Európát és Latin-Amerikát is meghódítaná a kínai BYD

A BYD nemrég azzal került be a sajtóba, hogy tárgyalásokat folytatott a Forddal németországi, Saarlouis-ban található gyárának átvételéről. A cég ügyvezető alelnöke most további részleteket árult el a cég terjeszkedéséről.  

A Forddal tervezett üzlet ugyan meghiúsulni látszik, de nem azért, mert a cég feladta európai terjeszkedésre vonatkozó céljait. A BYD inkább egy saját gyárat szeretne építeni.

„Nem összpontosítunk bizonyos vállalatok létesítményeire” – mondta Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke a vállalat új észak-amerikai központjából, a kaliforniai Pasadenából adott interjúban. Elmondta, hogy az autógyártó inkább saját üzemek építésében érdekelt, mintsem más vállalatok gyárainak felvásárlásában.

„Megvalósíthatósági tanulmányokat készítünk, hogy lássuk a jövőre vonatkozó terveinket” – mondta Li. „Például, hogy ha felállítjuk a gyárunkat egy adott régióban, ott mi a legjobb megoldás?”.

„Bár egyelőre nincsenek célországok, ahol létesítményeket építenénk, a BYD szilárd értékesítési és kereskedői hálózatot, valamint szervizközpontokat szeretne Európában, hogy biztosítsa a fogyasztók bizalmát a márka iránt.”

A sencseni székhelyű BYD a helyi piacon már megvetette lábát a megfizethető árú elektromos autók értékesítésével: tavaly 1,86 millió tisztán elektromos és hibrid autót értékesített, főként Kínában. A jövőben pedig elsősorban Ázsiára, Európára és Latin-Amerikára összpontosítja erőfeszítéseit.

A vállalat már bejelentette, hogy tervezi járműveinek európai értékesítését többek között Németországban, Svédországban, Norvégiában, Hollandiában, Franciaországban és az Egyesült Királyságban. Latin-Amerikában pedig még erőteljesebb jelenlétet tervez a BYD, minden nagyobb piacon jelen lesz, és agresszívan lép fel a márkakereskedőkkel szemben, hogy ne csak személyautókat, hanem kereskedelmi furgonokat, buszokat és taxikat is értékesítsen.

„A BYD a következő három-öt évben 10-20 százalék közé akarja növelni az elektromos autók elterjedtségét Latin-Amerikában a jelenlegi kevesebb mint 2 százalékról” – mondta Li. „Úgy gondolom, hogy ez a változás a vállalati, kormányzati flottákból fog kiindulni.”

Az autógyártó üzemek mellett a BYD, amely saját akkumulátorokat és félvezetőket gyárt, „mindenképpen” szeretne építeni egy akkumulátorgyárat Kínán kívüli is, olyan saját ellátási láncot képzelve el, amely valóban globális, és képes kiszolgálni a világ bármely pontján lévő üzemeit.

A Párizsi Autószalonon bemutatott három BYD elektromos modell: HAN, TANG és ATTO. Forrás: BYD media

Fentiek alapján a BYD-től, melynek legnagyobb részvényese jelenleg az amerikai Warren Buffett Berkshire Hathaway alapja, és a teljes kínai autóipartól nem véletlenül tart Európa és az Egyesült Államok. Az egyre versenyképesebbé váló kínai modellek már most is árháborút gerjesztenek, ezzel pedig nagymértékben csökkentik az európai és amerikai autógyárak profitszintjeit.

Forrás: Automotive News Europe / Kitekintő

Hozzászólások ()

Friss hírek