A Toyota csütörtökön közölte, hogy újraindítja első elektromos járműve, a bZ4X gyártását, miután kijavította a lehetséges biztonsági problémákat, amelyek miatt több mint három hónapra leállították a modell értékesítését.
Japán legnagyobb autógyártója, az elekromos autópiac egyik lemaradó szereplője júniusban világszerte 2700 bZ4X-et hívott vissza, miután felfedezte, hogy fennáll a veszélye annak, hogy az autó kerekei meglazulhatnak. Ugyanez történt a jármű testvérmodellje, a Subaru Solterra esetében is.
A Toyota által a japán közlekedési minisztériumhoz júniusban benyújtott közlemény szerint az éles kanyarok és a hirtelen fékezés következtében meglazulhatnak a kerékcsavarok, ami megnöveli annak kockázatát, hogy a kerék leválik a járműről.
https://www.instagram.com/p/CjN9AlVLEh9/
A gyártó csütörtöki minisztériumi beadványában közölte, hogy a bZ4X új változatainál gondoskodik a kerékcsavarok cseréjéről és megfelelő meghúzásáról. Emellett azt is kijelentette, hogy azonosította és kijavította az autóban lévő légzsákokkal kapcsolatos lehetséges problémát is.
A Toyotát számos bírálat érte a környezetvédelmi csoportok és a befektetők részéről, akik azt szeretnék, ha a vállalat gyorsabban lépne az elektromos járművek bevezetése felé. A gyártó azzal védekezik, hogy a különböző piacoknak és vásárlóknak megfelelő autóválasztékot kell kínálnia.
A Toyota hazai piacán a Priushoz hasonló hibridek továbbra is sokkal népszerűbbek. Az iparági adatok szerint Japánban a tisztán elektromos járművek tavaly az eladott személygépkocsik mindössze 1%-át tették ki.
- Kapcsolódó cikkeink:
Forrás: Reuters