A sikeres márkaépítés titka: a következetesség (x)

Amikor valaki létrehoz egy vállalkozást, vagy új terméket dob a piacra, esetleg egyedülálló szolgáltatást akar reklámozni, fontos, hogy a márka, amit képvisel, pozitív tulajdonságokkal rendelkezzen. De ez nem minden! A márkaépítés egyik nagy titka a következetesség.

A márkaépítés lépései

Amikor valaki népszerűsíteni szeretné termékét, szolgáltatását, akkor elengedhetetlen, hogy márkaépítéssel is foglalkozzon. A márka megismertetésének egyik legjobb eszköze egy rendezvény szervezése, ahol a célközönségnek be lehet mutatkozni. 

Egy igazán ütős rendezvény létrehozása azonban nem is olyan egyszerű, ezért érdemes beiratkozni akár egy olyan kurzusra is, ahol az alapokat el lehet sajátítani. A MOE Rendezvényakadémia folyamatosan indít online rendezvényszervező tanfolyamot, ahol kezdők és haladók is tanulhatnak a legjobb hazai szakemberektől. Itt a márkaépítés fontosságáról is szó esik, de számos más gyakorlati tanácsot is kaphatnak a résztvevők.

A márkaépítés első lépése tehát a célközönség és a küldetés meghatározása, amelyet egy érdekes rendezvénnyel lehet támogatni: jó, ha ekkorra már megvan a logó is. Ezt minél több helyen kell megjelentetni, hogy a vásárlók emlékezetébe vésődjön. Erre is kiváló lehetőség egy promóciós rendezvény.

Hogyan lehet kommunikálni egy márka előnyeit?

A márkaépítés mindig mindenhol zajlik: nemcsak a honlapon, szórólapon, közösségi médiában kell odafigyelni a megfelelő kommunikációra, ugyanilyen fontosak a személyes találkozások is.

Jó, ha a cég alkalmazottai tudnak azonosulni a márka küldetésével, mert így közös erővel lehetünk képesek dolgozni a sikerért.

Nagyon fontos a következetesség. A célközönséggel való kommunikációnak mindenhol egységesnek kell lennie. A hangvétel lehet baráti, humoros, szakmai, szolgáltatásközpontú vagy műszaki: a lényeg a hitelesség, a hűség. 

Ha a honlap blogjában tegeződünk a vásárlókkal, akkor a közösségi média felületén és a hírlevelekben is így kell tennünk. Az egységes arculat kialakítása sok időbe telik, de egy kis odafigyeléssel egyszerűbb lesz minden.

További fontos tudnivalók a márkaépítésről

Egy adott termék, szolgáltatás csak akkor lesz sikeres, ha valóban emlékezetessé válik, és mindenkinek azonnal pozitív dolgok jutnak eszébe a márkanév hallatán. 

A márkaüzenet fontosságát is meg kell említenünk: ennek mindig jól érthetőnek kell lennie. Egyszerűen és világosan kell tolmácsolni az emberek felé a márka értékeit, ki kell emelni a termék, illetve szolgáltatás jó tulajdonságait. Válaszoljuk meg az alábbi kérdést: miért jó az embereknek, ha az én általam kínált dolgot választják? Ha megvan a felelet, akkor nagy lépést tettünk előre a márkaépítés terén!

Apró trükkökkel, praktikákkal mindig élnünk kell, hogy kitűnjünk a tömegből: ezért is érdemes olyan szakemberek segítségét kérni a marketing folyamatok során, akik jól értenek a szakmához és szuper tanácsokkal tudnak ellátni bennünket.

Fizetett tartalom (x)

Hozzászólások ()

Friss hírek

cafebrunchbudapest.com

Egy ínycsiklandó péksütemény (x)

New York lüktető városának gazdag kulináris hagyománya ihletett egy különleges reggeli élményt, amely most Budapest belvárosában is elérhető. Ha egy finom, és különleges falatra vágysz, érdemes ellátogatnod a város egyik kiemelkedő reggeliző helyére, ahol a világhírű New York-i sütemények izgalmas változatai várják a vendégeket.

Read More »