A Volkswagennek is elege lett Oroszországból

Az Ukrajna elleni orosz invázió miatt a Volkswagen (VW) leállítja a járművek oroszországi gyártását és az Oroszországba irányuló exportot – jelentette be a német vállalatcsoport csütörtökön.

A legnagyobb európai járműgyártó csoport vezetősége német hírportálokon idézett közleményében azt írta, hogy további intézkedésig szünetel a gyártás a kalugai és a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben, továbbá az exportot is azonnali hatállyal leállítják.

A VW a Moszkva melletti Kalugában a Volkswagen Tiguan, a Volkswagen Polo és a Skoda Rapid modellt gyártotta; tavaly összesen 118 ezer darabot. Az üzem 2009 óta működik, négyezer embernek adott munkát, a társaság 2021-ig mintegy egymilliárd eurót (380 milliárd forintot) fordított rá.

A VW a Moszkvától északkeletre mintegy 430 kilométerre fekvő Nyizsnyij Novgorodban a GAZ orosz járműgyártóval működtetett üzemet, amelynek kapacitása évi 132 ezer darab autó. Az együttműködés 2009-ben kezdődött, a négyszázezredik gyártmányt 2021 februárjában ünnepelték. Az üzemben Volkswagen Taos, Skoda Kodiaq, Skoda Karoq és Skoda Octavia modelleket gyártottak.

A névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche és a Seat autómárkákat összefogó, motorkerékpárokat és teherautókat is gyártó csoport számára Oroszország fontos piac; 2021-ben csaknem 660 ezer gyártmányt adott el ott.

Szerdán a német autóipar egy másik meghatározó szereplője, a Mercedes-Benz csoport jelentette be, hogy az Ukrajna elleni orosz agresszió miatt felfüggesztik az orosz exportot és a helyi gyártást. A vállalat 2019-ben avatta fel Moszkva melletti üzemét, Vlagyimir Putyin államfő jelenlétében. A 250 millió eurós beruházás nagyjából ezer munkahelyet teremtett. Az üzemben limuzinokat és városi terepjárókat gyártottak.

Oroszország Ukrajna elleni támadása a németországi autógyártást is hátráltatja. A napokban az ágazat több szereplője közölte, hogy egyes üzemekben átszervezik vagy felfüggesztik a munkát. A gondot főleg a vezetékkötegek hiánya okozza, és abból fakad, hogy Ukrajna nyugati része az utóbbi években a járműipari kábelgyártás egyik központjává fejlődött, és a háború miatt le kellett állítani a termelést és a szállítást.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Hozzászólások ()

Friss hírek