Miért nem tudják megvenni az amerikaiak, amit akarnak?

Közel két évvel a járvány kezdete után a koronavírus még mindig akadályozza azt az erőteljes ellátási láncot, amely az árukat a gyárakból az amerikaiak otthonaiba szállítja.

A problémák végtelennek és változatosnak tűnnek, fejfájást okozva a gyártóktól kezdve egészen a fogyasztókig mindenkinek. Csak hogy néhány extrémebb példát említsünk:

  • az italgyártók nem tudnak annyi üveget beszerezni, hogy a márkákra jellemző, jellegzetes formájú üvegeket tudjanak gyártani;
  • egy gyorsétteremnek le kellett mondania marketingkampányát, mert a munkaerőhiány miatt nem tudtak elég csirkecsíkot készíteni;
  • a Lincoln Logs játékok a gyárakban sorakoznak, mert a szettekből hiányoznak a műanyag ajtók;
  • az amerikaiak nem jutnak hozzá a tolószékekhez, mert a járvány miatt fennakadások voltak a vietnámi gyárakban, ahol a székekhez való gumikerekeket gyártják;
  • mindeközben az üzemanyaghiány miatt a benzinárak még hónapokig magasak maradhatnak.

A problémák hosszú listája rávilágít az Egyesült Államok ellátási láncainak törékenységére, ez pedig meggátolja az amerikaiakat abban, hogy hozzájussanak kedvenc termékeikhez – többet pedig nem nagyon akarnak fizetni értük.

Az NBC News hét tételt vizsgált meg, amelyeket érzékenyen érintenek a késések vagy az emelkedő árak, és az iparág vezetőivel és szakértőivel is beszélt az ellátási láncokat érintő problémákról. A teljes cikk angol nyelven olvasható az NBC News oldalán.

Tovább olvasom →

 

https://www.instagram.com/p/CWn1ZOnLkcC/
  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: NBC News / Instagram

Hozzászólások ()

Friss hírek