Csődbe ment Románia legnagyobb biztosítója

Florin Citu román miniszterelnök szerdán bejelentette, hogy több vizsgálat lefolytatását kérte a legnagyobb román biztosító, a City Insurance fizetésképtelenné nyilvánítása ügyében, amelynek működési engedélyét pénteken vonta be a bukaresti pénzügyi felügyelet.

A piacvezető biztosítótársaság mintegy 3 millió ügyféllel rendelkezik, a gépjárműfelelősség-biztosítás piacán 45 százalékos részesedéssel bír.
A kormányfő közölte, hogy a szerdai kormányülésen elfogadtak egy sürgősségi kormányrendeletet, amely szavatolja, hogy „egyetlen biztosított se szenvedje meg ezt a csődöt”.

A rendelet értelmében a kormány lehetővé tette, hogy a biztosítottak állami garancialapja a működési engedély bevonásáról szóló rendelkezés megjelenésétől számított 60 napon belül elkezdhesse fizetni a kárigényeket. Az eddigi hatályos jogszabályok szerint a garanciaalap csak a csőd megállapítása után rendezhette volna ezeket. A pénzügyi felügyelet egyelőre fizetésképtelenné nyilvánította a biztosítót, és kérte, hogy az illetékes bíróság állapítsa meg a csődöt. Ez a jogi eljárás azonban elhúzódhat, ezért fogadta el a rendeletet a kormány – ismertette.

Florian Citu elmondta, azért kért vizsgálatokat, mert nehezen tudja elhinni, hogy több éven át a különböző ellenőrzéseket végzők nem vettek észre semmi rendellenességet a biztosító pénzügyeiben.

Vissza kell nézni, hogy a pénzügyi felügyelet hogyan tett eleget ellenőrzési kötelezettségének az elmúlt években. Ugyanakkor azt is jelezte, hogy a pénzügyi felügyelet a parlament ellenőrzése alatt áll, és reményét fejezte ki, hogy parlamenti vizsgálóbizottság is alakul az ügyben – tette hozzá.

A fokozottan koncentráltnak számító román biztosítópiacon ez már az utóbbi évek negyedik csődje lehet, miután 2015-ben és 2016-ban a két akkori legnagyobb román biztosító, az Astra és a Carpatica, tavaly pedig a CertAsig ment tönkre. A román gazdasági sajtó becslése szerint a City Insurance várható csődje félmilliárd euróba kerül az államnak.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »