Már az uniós autópiac 26,5%-át adja a Volkswagen csoport

Négyhavi növekedést követően július után augusztusban is csökkent az előző évihez képest a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai szervezete, az ACEA csütörtöki jelentése alapján.

Augusztusban 623 ezer új autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 19,1 százalékkal kevesebben a 2020 augusztusinál. Júliusban 824 ezer autót helyeztek forgalomba, ami 23,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az első nyolc hónapban az idén 6,8 millió autót helyeztek forgalomba – ez 11,2 százalékkal több a tavalyinál.

Az augusztusi forgalomba helyezések folyamatosan csökkennek éves bázison 2018 óta, amikor rekordszámú, több mint egymillió autó került az utakra, 32,3 százalékkal több, mint 2017 augusztusában.

A forgalomba helyezett autók száma januárban és februárban 24,0 és 19,3 százalékkal maradt el az előző évitől, majd márciustól kezdődően egészen júniusig meghaladta a tavalyit. A legnagyobb mértékű éves növekedést áprilisban regisztrálták, 218,6 százalékosat. A kivételesen nagy növekedés a járványvédelmi lezárások miatt kialakult alacsony bázisnak tulajdonítható.

Élen a VW csoport

A legtöbb autót a Volkswagen csoport márkáiból helyezték forgalomba augusztusban az EU-ban, 164 ezret, 15,9 százalékkal kevesebbet, mint 2020 augusztusában. Az év első nyolc hónapjában a csoport márkáiból 1,8 millió került az európai utakra, 12,7 százalékkal több, mint tavaly. Ezzel a gyártó 26,5%-ra növelte részesedését az uniós autópiacon, a Volkswagent pedig a Stellantis csoport követi 22,3%-os piaci részesedéssel, amely többek között a Peugeot, Citroen, Fiat, Jeep és Opel márkákat birtokolja.

Az új Volkswagen Polo és Polo GTI modellek. Forrás: VW newsroom

Augusztusban minden autógyár minden márkájából csökkent a forgalomba helyezett autók száma. Az egyetlen kivétel a Renault kis számban értékesített sportkocsija, az Alpine volt, amiből 159 került az utakra az egy évvel korábbi 69 után. Az első nyolc hónapban viszont az autógyárak túlnyomó többsége növelte eladásait. A néhány kivétel a Mitsubishi, a Honda, a Mazda, a Ford, a Mercedes, a Lada és a Renault volt. A legnagyobb növekedést a Smart érte el, 99,7 százalékosat az első nyolc hónapban 20,4 ezer autó értékesítésével.

Magyarországon augusztusban 9644 új autót helyeztek forgalomba az ACEA adatai szerint, 11,7 százalékkal kevesebbet a 2020 augusztusi 10,9 ezernél. Az év első nyolc hónapjában 85,0 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, 8,1 százalékkal többet a tavalyi 78,6 ezernél.

A legnagyobb éves növekedés az első nyolc hónapban Görögországban és Horvátországban volt, ahol 41,9 és 36,7 százalékkal több autót helyeztek forgalomba, 75 ezret, illetve 34 ezret. Éves bázison csak a hollandiai és belgiumi forgalomba helyezések csökkentek az első nyolc hónapban, 3,4 százalékkal 211 ezerre, illetve 3,5 százalékkal 287 ezerre.

Egymillió darab felett Németországban, Franciaországban és Olaszországban helyeztek forgalomba kocsikat az első nyolc hónapban. Németországban 1,82 milliót, 2,5 százalékkal többet a 2020-asnál, Franciaországban 1,12 milliót, 12,6 százalékkal többet, Olaszországban pedig 1,06 milliót, 30,9 százalékkal többet.

A teljes jelentés autómárkákra és országokra bontott táblázatokkal letölthető ezen a linken.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: ACEA / MTI

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »