Célegyenesben a veszteséges Air India privatizációja

Az indiai kormányzat még a koronavírus-járvány előtt jelentette be, hogy teljes egészében megválna az Air India légitársaságtól, amely már a vírusválság előtt is jelentős adósságot halmozott fel. Két évvel korábban a tulajdonrész háromnegyedének értékesítésével próbálkoztak, de akkor nem akadt egyetlen tényleges ajánlattevő sem.

Az értékesítési folyamat most úgy tűnik, célegyenesbe ért, mert két jelentkező is van a vállalatra, az egyik nemzetközileg leginkább az autógyártásról ismert indiai konglomerátum, a Tata Group, a másik pedig Ajay Singh indiai üzletember, aki a Spice Jet fapados légitársaság alapítója. A Tata Grouptól sem idegen a légi közlekedési szektor, sőt, valójában a Tata család csak régi befektetését próbálja most visszaszerezni, indulásakor, 1932-ben ugyanis az Air Indiát még Tata Airlines-nak hívták.

A kormányzat két feltételt is kikötött a tranzakció megvalósulásához, az egyik, hogy a cég irányítása csak indiai vállalkozáshoz kerülhet, a másik pedig, hogy a nyertes ajánlattevőnek a cég adósságainak egy részét is át kell vállalnia. A 2020-as állás szerint a légitársaság közel 8 milliárd dollárnyi adósságot halmozott fel, ebből a későbbi vevőnek legalább 3,2 milliárd dollárt kellene átvállalnia, de a légitársaságok helyzete az elmúlt egy évben nem volt túl fényes, így az aktuális számok még borúsabbak lehetnek.

Kép forrása: Pixabay.com

A nyertes mindenesetre 100%-os tulajdonrészt szerezne az Air India légitársaságban, megkapná a cég részesedését az AI Express vállalatban és az Air India repülőtéri kiszolgáló SATS Airport Services nevű cégben is szerezne 50%-ot. Az Air India 4,400 helyi és 1800 nemzetközi járatának repülési joga, az indiai repülőereken történő parkoltatás joga és 900 parkolóhely a tengerentúli repülőtereken szintén az új tulajdonosra szállna át.

A teljes cikk angol nyelven a Capital.com oldalán olvasható.

Próbálja ki a tőzsdei kereskedést a Capital.com-nál!
A regisztrációs felület ide kattintva érhető el.  
Kockázati figyelmeztetés
Az ezzel a szolgáltatóval CFD-kereskedelmet folytató lakossági befektetők 78,77%-a veszteséget szenved. Gondolja át, hogy megéri-e megkockáztatnia a veszteséget. A különbözeti (CFD) ügyletekkel folytatott kereskedés kockázatos, és adott esetben a befektetett tőke teljes egészét is elveszítheti. A lehetséges veszteség nagysága a letét összegére korlátozódik.
A határidős OTC-instrumentumokkal végzett tranzakciók kockázatosak, és nemcsak nyereséget, hanem veszteségeket is eredményezhetnek. A múltbeli nyereség nem garantálja a jövőbeli nyereséget. Vegye igénybe a Capital.com képzési szolgáltatásait a kockázatok megértéséhez, még mielőtt kereskedni kezdene.
A Capital Com (UK) Limited egy Angliában és Walesben 10506220 cégjegyzékszám alatt bejegyzett társaság. A vállalat tevékenységét a brit pénzügyi felügyelet, a Financial Conduct Authority (FCA) engedélyezte és szabályozza 793714-es regisztrációs szám alatt.
A Capital Com SV Investments Limited egy HE 354252 cégjegyzékszám alatt bejegyzett ciprusi társaság. A vállalat a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság (CySEC) 319/17 szám alatt kibocsátott engedélye alapján és szabályozásának megfelelően folytatja tevékenységét. Capital Com SV Investments Limited, cégjegyzékszám: 354252, bejegyzett cím: 28 Octovriou 237, Lophitis Business Center II, 6. emelet, 3035, Limassol, Ciprus.

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »