A brit luxusmárka, a Burberry igencsak erős negyedévet zárt és nem az egyedüli cég a szektorban, amely a koronavírus-járvány negatív hatásait maga mögött hagyja. A héten a Hugo Boss is hasonló növekedésről számolt be.
A divatruházati csoport, amely leginkább az ikonikus, bézs alapon piros-fehér-fekete skótkockás mintájáról ismert pénteken közzétett jelentésében közölte, hogy a június 26-án zárult 13 hétben – ami gyakorlatilag a második negyedévnek felel meg – a kiskereskedelmi bevétele 479 millió fontra emelkedett a tavalyi azonos időszakban elért 257 millió fonttal szemben.
A Burberry azt is jelezte, hogy a teljes áron történő értékesítések aránya 26%-kal nőtt az előző évhez képest, azaz nem kellett annyit akciózni, mint korábban, mivel az új kollekciókkal és kampányokkal egy új vásárlóréteget, fiatalabb korosztályt sikerült a márkához csábítani.
A számokra reagálva Kunal Sawhney, a Kalkine Group vezető részvényelemzője elmondta, hogy a Burberry által ma közölt adatsor azt jelzi, hogy a társaság jó úton jár ahhoz, hogy a járvány negatív hatásait teljes mértékben maga mögött hagyja. A befektetők egyelőre egy picit óvatosabbak, a Burberry részvények árfolyama közel 4%-os mínuszban, valamivel 20 font alatt forog jelenleg – igaz, tavaly márciusban 10 font alatt is jártak a papírok.
A teljes cikk angol nyelven a Capital.com oldalán olvasható.
A regisztrációs felület ide kattintva érhető el.