Az évek óta – már a koronavírus-járvány előtt is – nehézségekkel küzdő Norwegian Air Shuttle légitársaság bejelentette, hogy sikeresen lezárta szerkezetátalakítását, melynek keretében jelentősen csökkentette adósságait és megvált flottájának több mint kétharmadától.
A Norwegian volt az első olyan légitársaság, amely a fapados üzleti modellt a tengerentúli utazásokra is kiterjesztette és évekig működtetett olyan járatokat, melyek kevésbé frekventált repülőtereket használva juttatta át az utasokat az Atlanti-óceán másik partjára. A dolog szépséghibája csak az volt, hogy ezt az üzletágat sosem sikerült nyereségessé tenni, így a cég az egyébként jól működő Európán belüli hálózat ellenére folyamatosan veszteséget halmozott fel.
A koronavírus-járvány természetesen még nehezebb helyzetbe hozta a vállalatot, mely így nagyratörő tengerentúli terveinek feladására és a korábban 156 gépet számláló flottájának jelentős karcsúsítására kényszerült, az új üzleti modell már csak 51 gépet tartalmaz, tengerentúli úticélok nélkül.

Kép forrása: Norwegian
A légitársaság múlt héten jelentette be, hogy friss tőkét vont be 6 milliárd dán korona (mintegy 721 millió dollár) értékben, ezzel pedig teljesítették a Dublinban és Oslóban megindult csődeljárásokban a működés folytatásához szükséges tőkekövetelményeket. A cég tegnap újabb közleményt adott ki, miszerint az átstrukturálásnak köszönhetően a vállalat teljes adósságállománya a korábbi 80 milliárd dán koronás összegről 16-18 milliárdra csökkent.
A légitársaság tehát tovább küzd a túlélésért, de a befektetőket egyelőre nem hatották meg a teljes csőd elkerüléséről szóló hírek, a 2016 nyarán még 1000 euró (!) közelében forgó részvények ma alig több mint 1 eurót érnek.
A teljes cikk angol nyelven a Capital.com oldalán olvasható.
A regisztrációs felület ide kattintva érhető el.