Flottájának kétharmadát elveszítette a Norwegian

Az évek óta – már a koronavírus-járvány előtt is – nehézségekkel küzdő Norwegian Air Shuttle légitársaság bejelentette, hogy sikeresen lezárta szerkezetátalakítását, melynek keretében jelentősen csökkentette adósságait és megvált flottájának több mint kétharmadától.

A Norwegian volt az első olyan légitársaság, amely a fapados üzleti modellt a tengerentúli utazásokra is kiterjesztette és évekig működtetett olyan járatokat, melyek kevésbé frekventált repülőtereket használva juttatta át az utasokat az Atlanti-óceán másik partjára. A dolog szépséghibája csak az volt, hogy ezt az üzletágat sosem sikerült nyereségessé tenni, így a cég az egyébként jól működő Európán belüli hálózat ellenére folyamatosan veszteséget halmozott fel.

A koronavírus-járvány természetesen még nehezebb helyzetbe hozta a vállalatot, mely így nagyratörő tengerentúli terveinek feladására és a korábban 156 gépet számláló flottájának jelentős karcsúsítására kényszerült, az új üzleti modell már csak 51 gépet tartalmaz, tengerentúli úticélok nélkül.

Kép forrása: Norwegian

A légitársaság múlt héten jelentette be, hogy friss tőkét vont be 6 milliárd dán korona (mintegy 721 millió dollár) értékben, ezzel pedig teljesítették a Dublinban és Oslóban megindult csődeljárásokban a működés folytatásához szükséges tőkekövetelményeket. A cég tegnap újabb közleményt adott ki, miszerint az átstrukturálásnak köszönhetően a vállalat teljes adósságállománya a korábbi 80 milliárd dán koronás összegről 16-18 milliárdra csökkent.

A légitársaság tehát tovább küzd a túlélésért, de a befektetőket egyelőre nem hatották meg a teljes csőd elkerüléséről szóló hírek, a 2016 nyarán még 1000 euró (!) közelében forgó részvények ma alig több mint 1 eurót érnek.

A teljes cikk angol nyelven a Capital.com oldalán olvasható.

Próbálja ki a tőzsdei kereskedést a Capital.com-nál!
A regisztrációs felület ide kattintva érhető el.  
Kockázati figyelmeztetés
Az ezzel a szolgáltatóval CFD-kereskedelmet folytató lakossági befektetők 78,77%-a veszteséget szenved. Gondolja át, hogy megéri-e megkockáztatnia a veszteséget. A különbözeti (CFD) ügyletekkel folytatott kereskedés kockázatos, és adott esetben a befektetett tőke teljes egészét is elveszítheti. A lehetséges veszteség nagysága a letét összegére korlátozódik.
A határidős OTC-instrumentumokkal végzett tranzakciók kockázatosak, és nemcsak nyereséget, hanem veszteségeket is eredményezhetnek. A múltbeli nyereség nem garantálja a jövőbeli nyereséget. Vegye igénybe a Capital.com képzési szolgáltatásait a kockázatok megértéséhez, még mielőtt kereskedni kezdene.
A Capital Com (UK) Limited egy Angliában és Walesben 10506220 cégjegyzékszám alatt bejegyzett társaság. A vállalat tevékenységét a brit pénzügyi felügyelet, a Financial Conduct Authority (FCA) engedélyezte és szabályozza 793714-es regisztrációs szám alatt.
A Capital Com SV Investments Limited egy HE 354252 cégjegyzékszám alatt bejegyzett ciprusi társaság. A vállalat a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság (CySEC) 319/17 szám alatt kibocsátott engedélye alapján és szabályozásának megfelelően folytatja tevékenységét. Capital Com SV Investments Limited, cégjegyzékszám: 354252, bejegyzett cím: 28 Octovriou 237, Lophitis Business Center II, 6. emelet, 3035, Limassol, Ciprus.

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »