Csak a szabályozási kreditek miatt nyereséges a Tesla

A Tesla a Wall Street tegnap esti zárása után tette közzé harmadik negyedéves eredményszámait – a részvények megugrottak a nyitás utáni kereskedésben, mivel a közlemény egymás után az ötödik nyereséges negyedévre utalt, de ezt nem az autógyártásból hozták össze. 

A Teslának 809 millió dollár nettó jövedelmet sikerült elérnie. A részvényalapú kompenzáció kiigazítása a Teslának 331 millió dolláros nettó jövedelmet eredményez – ez az érték valamivel a becsült medián várakozás, vagyis 394 millió dollár alatt maradt. A korrigált 0,76 dolláros EPS magasabb volt a vártnál, amely 0,57 dolláros értékre utalt.

Egymás után immár az ötödik nyereséges negyedévet zárta a Tesla, megmutatva, hogy a vállalat már nem az a pénzégető gép, mint korábban.
A készpénzállomány 5,9 milliárd dollárral nőtt a negyedév során, és a társaság 1,4 milliárd dolláros pozitív szabad cash flow-t ért el.

Rekord bevétel és termelés, de…

A Teslának rekordnagyságú negyedéves bevételt is sikerült elérnie, az amerikai elektromos járműgyártó 8,77 milliárd dollár (várt: 8,36 milliárd dollár) árbevételt ért el, és az átadott autók száma is rekordot döntött: a negyedéves átadások 139.300 járműre ugrottak, 44%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, míg a bevételek 39%-kal emelkedtek év/év alapon.

A Tesla megerősítette teljes éves célkitűzését, miszerint idén félmillió járművet szállít le annak ellenére, hogy fennáll a veszélye a kereslet csökkenésének a lezárások miatt. Sőt, a jövő évi célkitűzéseiről kérdezve, Elon Musk elmondta, hogy az átadások célmennyisége a maximális gyártási kapacitás (840 000 – 1 000 000 jármű) közelében van.

Mégsem minden olyan rózsás, mint amilyennek tűnik, a szabályozási kreditek ugyanis továbbra is aggodalomra adnak okot. A Teslának ismét hatalmas összeget sikerült megszereznie a szabályozási kreditek eladásából – 397 millió dollárt 2020 harmadik negyedévében.

  • Kreditbiznisz
A szabályozási krediteket ingyen adják ki az amerikai autógyártóknak. Követelmény, hogy a gyártók ezeknek bizonyos szintjeikkel rendelkezzenek az év végén, ez a szint pedig attól függ, hogy mennyi elektromos és hagyományos járművet gyártanak.

Mivel a Tesla csak elektromos járműveket gyárt, többletkredittel rendelkezik, ezt pedig rendszeresen eladja azoknak a vállalatoknak, amelyek kevesebb elektromos járművel rendelkeznek.

A kreditértékesítésből származó 397 millió dollár és a kiigazított nettó 331 millió dollár nyereség összevetése azt mutatja, hogy a Tesla autóipari gyártása továbbra is veszteséget szenved.

Az év eddigi hónapjait összesítve a Teslának 451 millió dollár korrigált nettó jövedelmet sikerült elérnie 2020 első három negyedévében, miközben 1,18 milliárd dolláros nyereséget ért el ugyanebben az időszakban a kreditek értékesítéséből – azaz a tényleges autógyártás továbbra is masszívan veszteséges volt.

Friss hírek

Megugrott a brit autóexport

A brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján közzétett adatok szerint a márciusban gyártott járművek több mint 73 százalékát exportálták.

Read More »

Új havi rekordon a hazai használtautó-piac

Márciusban a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, 84 504 személygépkocsi cserélt gazdát. Az elmúlt 12 hónapban a havi forgalom több esetben is megközelítette a 80 ezres szintet, azonban most először látványosan meghaladta azt.

Read More »