A PSA sem úszta meg a járvány következményeit

A koronavírus-járvány következtében jelentősen csökkent a PSA francia autógyártó csoport bevétele és nyeresége az első fél évben, de bizakodásra ad okot, hogy június után júliusban is erőteljesen nőtt az értékesítés.

A kedden közzétett gyorsjelentés tanúsága szerint a PSA-csoport 25,12 milliárd euró, az előző évinél 34,5 százalékkal kisebb értékesítési árbevételt ért el, működési eredménye pedig 84,5 százalékkal 517 millió euróra csökkent. A konszolidált nyereség 376 millió eurót, az anyavállalat tuljdonosait megillető, adózás utáni nyereség pedig 595 millió eurót tett ki az első félév után. Az egy részvényre jutó hígított nyereség értéke a tavalyi 1,95 euróról 63 eurócentre süllyedt.

A csoport január-júniusban 1 millió 33 ezer járművet értékesített világszerte, 45,7 százalékkal kevesebbet az előző évinél. A bevételarányos jövedelmezőség 2,1 százalékra rúgott, ami 6,6 százalékponttal alacsonyabb a 2019. első félévinél.

A Peugeot, a Citroen, az Opel/Vauxhall és a DS márkákat gyártó PSA-csoport a riválisokhoz hasonlóan kénytelen volt leállítani a termelést gyáraiban, az autókat értékesítő szalonok pedig tavasszal szerte a világban bezártak, miután a Kínában kirobbant koronavírus-járvány átterjedt Európára és az Egyesült Államokra. A nyár beköszöntével azonban fellendült az értékesítés, a júniusi erős növekedés után júliusban is jelentősen nőtt az eladott járművek száma. Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója „kitűnőnek” minősítette a megrendelések június végi állományát.

Reménykeltő számokat hozott a június az európai autópiacon

Összeomlott a francia autópiac, 72%-os a márciusi csökkenés

A PSA-csoport és a Fiat Chrysler Automobiles olasz-amerikai vállalat továbbra is tervezi, hogy egyesül, amivel létrejön a világ negyedik legnagyobb autóipari cége. Az ügylet lezárása 2021 első felében várható.

A PSA nyereségessége több rivális vállalatét meghaladta az utóbbi negyedévekben – köztük a második legnagyobb francia autógyártóét, a Renault-ét is -, amihez hozzájárult az is, hogy az olyan értékesebb modellekre fókuszált, mint a városi terepjárók. Emellett Tavares vezetése alatt a PSA-csoportnál szigorúan ellenőrzés alatt tartották a termelési költségeket.

A gyártó az európai autópiaci forgalom 25 százalékos csökkenését várja idén, Oroszországban és a latin-amerikai piacon 30 százalékos, Kínában pedig 10 százalékos csökkenésre számít.

A befektetők jól fogadták a gyorsjelentést: kedd délben 3,52 százalékos pluszban, 15,43 eurón forogtak a PSA részvényei Párizsban, de eddigi napi maximumán 5,56 százalékos nyereségben, 15,74 eurón állt a jegyzés. Az elmúlt 52 hétben 8,88 és 27,06 euró között mozgott az árfolyam, az egy évvel ezelőttihez képest majdnem 34 százalékkal volt alacsonyabb a hétfői 14,91 eurós záróárfolyam.

Forrás: MTI

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »