A koronavírus-járvány következtében jelentősen csökkent a PSA francia autógyártó csoport bevétele és nyeresége az első fél évben, de bizakodásra ad okot, hogy június után júliusban is erőteljesen nőtt az értékesítés.
A kedden közzétett gyorsjelentés tanúsága szerint a PSA-csoport 25,12 milliárd euró, az előző évinél 34,5 százalékkal kisebb értékesítési árbevételt ért el, működési eredménye pedig 84,5 százalékkal 517 millió euróra csökkent. A konszolidált nyereség 376 millió eurót, az anyavállalat tuljdonosait megillető, adózás utáni nyereség pedig 595 millió eurót tett ki az első félév után. Az egy részvényre jutó hígított nyereség értéke a tavalyi 1,95 euróról 63 eurócentre süllyedt.
A csoport január-júniusban 1 millió 33 ezer járművet értékesített világszerte, 45,7 százalékkal kevesebbet az előző évinél. A bevételarányos jövedelmezőség 2,1 százalékra rúgott, ami 6,6 százalékponttal alacsonyabb a 2019. első félévinél.
Reménykeltő számokat hozott a június az európai autópiacon
Összeomlott a francia autópiac, 72%-os a márciusi csökkenés
A PSA-csoport és a Fiat Chrysler Automobiles olasz-amerikai vállalat továbbra is tervezi, hogy egyesül, amivel létrejön a világ negyedik legnagyobb autóipari cége. Az ügylet lezárása 2021 első felében várható.
A PSA nyereségessége több rivális vállalatét meghaladta az utóbbi negyedévekben – köztük a második legnagyobb francia autógyártóét, a Renault-ét is -, amihez hozzájárult az is, hogy az olyan értékesebb modellekre fókuszált, mint a városi terepjárók. Emellett Tavares vezetése alatt a PSA-csoportnál szigorúan ellenőrzés alatt tartották a termelési költségeket.
A gyártó az európai autópiaci forgalom 25 százalékos csökkenését várja idén, Oroszországban és a latin-amerikai piacon 30 százalékos, Kínában pedig 10 százalékos csökkenésre számít.
Forrás: MTI