Együttműködésre lép a Volkswagen és a Ford

Elektromos mobilitási és robotjármű-technológiai együttműködésre, valamint a felmerülő fejlesztési költségek megosztására készül a német Volkswagen AG és az amerikai Ford Motor autóipari konszern a cégek vezérigazgatói, Herbert Diess és Jim Hackett pénteken New Yorkban tett bejelentése szerint. 

Az együttműködés keretében a Volkswagen több milliárd dolláros befektetést hajt végre a Ford robotjármű-fejlesztő Argo AI leányvállalatába, a Ford pedig több százezer, a VW MEB platformjára épülő elektromos autót gyárt majd le az európai piacra.

A bejelentés szerint a Volkswagen 2,6 milliárd dollárt invesztál a hétmilliárd dollárra értékelt Argo AI vállalatba. A befektetés egymilliárd dollár forgóeszközből és 1,6 milliárd dollár piaci tőkeértékre becsült eszközértékből tevődik össze, a VW ugyanis az Argo AI vállalatba integrálja saját, kétszáz alkalmazottat foglalkoztató, AID névre keresztelt önvezető járműtechnológiai fejlesztő érdekeltségét. Az AID müncheni központja az Argo AI európai központjaként funkcionál tovább. A Volkswagen a későbbiekben további 500 millió dollár értékben vásárol Argo AI részvényeket a Fordtól.

A világ legnagyobb autóipari vállalata, a Volkswagen AG és az amerikai piacon második legnagyobbnak számító Ford Motor az autóipari ágazat korszakos kihívása, az elektromos mobilitás és az önvezető járműtechnológia terén kötött együttműködési megállapodással olyan kaliforniai technológiai cégekkel kívánja felvenni a versenyt, mint a Google robotautó-fejlesztő érdekeltsége, a Waymo, vagy az Apple, illetve maga a Tesla.

A Volkswagen és a Ford robotjármű fejlesztő együttműködése, az egyesített Argo AI és az AID viszonylag “kis játékos” más autóipari cégek hasonló technológiai fejlesztő érdekeltségeihez képest. A General Motors leányvállalata, a Cruise Automation legutóbbi tőkeemelésekor 19 milliárd dollár piaci tőkeértékre tett szert. A Google leányvállalata pedig, a Waymo elemzői becslések szerint 100 milliárd dolláros piaci tőkeértéket képvisel.

Az Argo AI önvezető autójának prototípusa a Ford-Volkswagen sajtótájékoztató napján New Yorkban 2019. július 12-én. (EPA/JASON SZENES)

Az európai piacon gyengélkedő Ford számára eddig nem állt rendelkezésre elektromos járműplatform, ami annyit jelent, hogy nem tudta volna teljesíteni az autógyárak modellpalettájára 2021-ben életbe lévő uniós emissziós normákat. A VW elektromos autó platformja, a MEB felhasználásával a Ford az elkövetkező hat évben több mint 600 ezer elektromos autót fog gyártani az európai piacra. A Volkswagen az elkövetkező tíz évben 15 millió MEB platformra épülő autót tervez gyártani.

Ezzel összefüggésben felmerült egy új üzemi telephely létesítésnek a lehetősége is “valahol Kelet-Európában”. A konszern felügyelőbizottságának szóvivője erről pénteken annyit mondott, hogy “a tervek konkretizálása folyik, nem a véglegesítésük”. A német Automobilwoche lap egy korábbi beszámolójában az üzem lehetséges helyszíneként Törökországot szellőztette meg. A dpa hírügynökség úgy tudja, hogy a kérdésben még “huzamos ideig” nem lehet döntésre számítani.

  • Korábban írtuk:

Forrás: MTI/dpa

Felkapott hírek

Friss hírek

Rendben zajlik a választás Izraelben

Az áprilisinál magasabb részvétel mellett zajlik az izraeli parlamenti választás - jelentette a helyi média kedden. Délelőtt tízig a választásra jogosultak tizenöt százaléka adta le voksát, ami 2,2 százalékkal magasabb az április 9-én tartott legutóbbi választásoknál. Jelentéktelen incidensektől eltekintve a szavazás rendben zajlik.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás