A Kim Dzsong Unt szállító járművek miatt magyarázkodik a Daimler

A Daimlernek fogalma sincs, hogyan jutott hozzá az általa gyártott páncélozott luxusautókhoz Kim Dzsong Un észak-koreai vezető, a német autógyár szerint semmilyen üzleti kapcsolata nincs a nemzetközi szankciókkal sújtott Észak-Koreával.

Kim többször használt a Daimler által gyártott limuzinokat közelmúltbeli csúcstalálkozói alkalmával, ilyen luxusautóban utazott csütörtöki vlagyivosztoki tárgyalásainál is, amelyeket Vlagyimir Putyin orosz elnökkel folytatott, illetve ilyet használt régebben a Donald Trump amerikai elnökkel folytatott megbeszéléseikor is.

Ez sokakban kérdéseket vetett fel, tekintettel arra, hogy többek között a luxuscikkek, így a luxusjárművek eladását is tiltják az Észak-Korea ellen kivetett ENSZ-szankciók, amelyekkel a világszervezet azt akarja kikényszeríteni, hogy Phenjan vessen véget atomprogramjának. Kimre azonban két limuzin várt a vlagyivosztoki vasúti pályaudvaron: egy Mercedes Maybach S600 Pullman Guard és egy Mercedes Maybach S62-es. Kim feltehetően az előbbi gépkocsit használta akkor is, amikor tavaly júniusban Szingapúrban, majd az idén februárban Hanoiban tárgyalt Trumppal.

„Egyáltalán fogalmunk sincs arról, hogy ezek a gépkocsik hogyan kerültek Észak-Koreába” – tudatta közleményében Silke Mockert, a német autógyár szóvivője az AP hírügynökség érdeklődésére. Hangsúlyozta, hogy a Daimler számára a felelős vállalkozói tevékenységében alapvető elv, hogy az export lebonyolításakor betartsák a törvényeket.

Vlagyivosztok, 2019. április 26.
Az Oroszországból távozó Kim Dzsong Un észak-koreai vezetőt szállító gépjármű Vlagyivosztokban 2019. április 26-án. Kim Dzsong Un előző nap Vlagyimir Putyin orosz elnökkel találkozott a vlagyivosztoki Russzkij szigeten lévő Távol-keleti Szövetségi Egyetemen.
MTI/AP/Alekszander Kitrov

A stuttgarti székhelyű német autógyár a világ egyik legnagyobb és legtekintélyesebb járműipari vállalata, a magasabb árfekvésű személygépkocsik és hat tonna feletti teherautók egyik legnagyobb gyártója, többek között páncélozott személygépkocsikat is gyárt. A cég honlapján az szerepel, hogy a világ szinte minden országában ad el és szervizel járműveket, Európában, Észak- és Dél-Amerikában, Ázsiában és Afrikában is vannak gyártósorai. Észak-Korea azonban nem tartozik az üzleti partnerei közé.

„A vállalatunknak több mint 15 éve nincsenek üzleti kapcsolatai Észak-Koreával, és a cég szigorúan betartja az uniós és amerikai embargót” – írta a szóvivő. A Daimler átfogó exportellenőrzési eljárást léptetett életbe, hogy megakadályozza a szállításokat Észak-Koreába vagy Phenjan bármelyik külföldi nagykövetségének, de ez nem vonatkozik olyan – kiváltképpen használt – gépkocsikra, amelyek viszonteladókon keresztül jutnak el hozzájuk.

Az AP megjegyzi: az, hogy Kim hozzá tud jutni ilyen limuzinokhoz, jól mutatja, hogy mennyire hézagos a szankciós rendszer.

A Kim által használt limuzinokat feltehetően felszerelték minden távközlési és szórakoztató berendezéssel, amelyek révén – mint a cég írja kínálatában – a vásárló kapcsolatban tud maradni a világgal, miközben élvezi a luxust és a kényelmet. Ide tartozik, hogy amikor Kim tavaly októberben Phenjanban fogadta Mike Pompeo amerikai külügyminisztert, a CNN hírtelevízió híradásában elhangzott, hogy az észak-koreai vezető egy fekete, új Rolls-Royce-szal érkezett a találkozóra.

Forrás: MTI/AP

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »