_

Nehéz évet vár a Volkswagen vezére

A német autóiparnak termelése csökkentésére kell számítania az idén a világszerte éleződő kereskedelmi konfliktusok miatt – jelentette ki Herbert Diess, a Volkswagen konszern vezérigazgatója az osztrák Automobilwoche lapnak a héten nyíló Genfi Autószalon alkalmából adott interjúban.

“Tovább éleződik a vámtételekről az Egyesült Államok és Európa között zajló vita, és ez hátrányosan érintheti a német autóipart, de meg fogjuk érezni az amerikai-kínai kereskedelmi konfliktus hatását is” – fogalmazott az interjúban a Volkswagen AG osztrák születésű vezérigazgatója.

A német autóipari vállalatok szakmai képviselete, a VDA (Verband der Automobilindustrie) számításai szerint a német autógyárak termelése az idén öt százalékkal 4,8 millióra csökkenhet. A német autóiparnak Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Esseni Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének vezetője szerint is termeléscsökkentésre és elbocsátásokra kell felkészülnie, valamint csökkentenie kell nyereségvárakozásait az idén.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Az új modellek típusengedélyéhez megkövetelt WLTP emissziós mérési eljárás által támasztott nehézségeken túl az ágazatnak a dízel csökkenő népszerűségével és egyes nagyvárosokban a dízelek kitiltásával kell szembenéznie, valamint meg kell küzdenie a csökkenő kínai kereslet és az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek következményeivel is.

“És ha ez sem lenne elég, a 2030-as szén-dioxid-kibocsátási normák szigorításával az EU tovább fokozta a beruházási kényszert a klímasemleges mobilitási technológiák fejlesztésébe. Mindez vissza is köszön a genfi kiállításon felsorakozó új elektromos modellekben és tanulmányautókban” – fogalmazott Ferdinand Dudenhöffer.

A hibrid és elektromos autók nyereségtartalma sokkal kisebb a dízel és benzines autókénál – mutatott rá a CAR intézet vezetője, hozzátéve, hogy a dízelkrízis és a környezetvédelmi előírások szigorodása miatt a Genfi Autószalon üzenete szerint is minden autógyárnak “teljes gőzzel” az elektromobilitás korára kell készülnie.

A PwC tanácsadó cég felmérése szerint a német autóipari felsővezetők a dízelkrízisben, a környezetvédelmi előírások szigorodásában és az elektromos mobilitásra átállásban látják a szakma legnagyobb kihívásait. A felmérésbe bevont 203 felsővezető háromnegyede szerint a felsorolt témák lesznek a legnagyobb hatással vállalatuk teljesítményére az idén. Az akkumulátortechnológia jövőbeni jelentőségére pedig a megkérdezetteknek kevesebb mint a fele tartja vállalatát kellően felkészültnek. 

A Genfi Autószalon kedden és szerdán nyílik meg a sajtó és a szakmai látogatók, csütörtökön pedig a nagyközönség előtt. A rendezvény március 17-ig látogatható.

Forrás: MTI/dpa

Felkapott hírek

Friss hírek

Megállapodott Kína és az USA, szünetel a vámháború

Megállapodásra jutott az Egyesült Államok és Kína: a kereskedelmi vitájukat részben rendező egyezség keretében Peking vállalta, hogy az eddiginél több amerikai terméket és szolgáltatást vásárol, Washington pedig csökkenti a kínai árukra kivetett vámokat, illetve nem vezeti be december 15-én az újabb, évi 160 milliárd dollár értékű kínai termékeket sújtó 15 százalékos pótvámot.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás