Újabb fordulatot vett a kínai-amerikai vámháború

Donald Trump amerikai elnök már több mint egy hete közölte a Twitteren, hogy Kína beleegyezett az Egyesült Államokban gyártott autók jelenleg 40 százalékos vámtarifájának csökkentésébe és eltörlésébe. A hír nem volt alaptalan, a Bloomberg szerint az új vámtarifa várhatóan 15% lesz, azaz visszaállítják a nyári állapotokat.

A Bloomberg hírügynökség bennfentes forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy Kína a jelenlegi 40 százalékról 15 százalékra viszi le a vámot. A döntést még nem véglegesítették, így lehetnek változások. A kínai kormány a napokban dönt majd.

Az amerikai autógyártók közül a General Motors és a Ford Motor árfolyama nagyjából 2 százalékkal lódult meg a New York-i tőzsdén a nyitás előtti elektronikus kereskedésben annak reményére, hogy a vámcsökkentés fellendítheti az autóeladásokat. Európában az autógyártók teljesítményét tükröző tőzsdei index 2,8 százalékkal ugrott meg, a német autógyárak közül a BMW, a Volkswagen és a Daimler 2,8 százalék és 4,0 százalék közötti mértékben drágult.

Az alacsonyabb vámok támogatnák a Kínába exportáló autógyártókat, köztük a Fordot, a Teslát vagy éppen a német BMW-t, amely az Egyesült Államokban gyártja a kínai piacra szánt luxusjárműveit. Tavaly hozzávetőleg 10 milliárd dollár értékű autót szállítottak Kínába az Egyesült Államokból.

Az autógyártókat keményen sújtotta, hogy Peking júliusban 15 százalékról – 25 százalékponttal – 40 százalékra emelte az Egyesült Államokból behozott személygépkocsik vámtarifáját annak a szélesebb körű megtorló csomagnak a részeként, amellyel arra reagált, hogy az amerikai kormányzat 50 milliárd dollár értékben 25 százalékos pótvámot vetett ki Kínából importált termékekre – ennek következményeként több autógyár kénytelen volt emelni árait, ami viszont visszavetette forgalmukat. Az Egyesült Államokban termelő autógyárak azért is hátrányba szorultak, mert Kína éppen júliusban csökkentette 25 százalékról 15 százalékra a külföldről behozott legtöbb autó vámját.

A Kínából az Egyesült Államokba exportált személyautókat jelenleg 27,5 százalékos vámtarifa terheli.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »