Keserédes eredményeket produkált a Facebook a harmadik negyedévben

Felemásan sikerült a Facebook harmadik negyedéve: bár bevétele és felhasználóinak száma elmaradt a piaci várakozásoktól, nyeresége meghaladta a remélt szintet.

A New York-i tőzsdezárás után kedd este közzétett adatok szerint az amerikai közösségi hálózat árbevétele a szeptember 30-án véget ért három hónapban 13 milliárd 727 millió dollár volt, éves összevetésben 33 százalékkal nőtt. Ezen belül a reklámokból származó bevételek 33 százalékkal 13 milliárd 539 millió dollárra emelkedtek.

Az üzemi eredmény 13 százalékkal 5 milliárd 781 millió dollárra nőtt, miközben a működési haszonkulcs 50 százalékról 42 százalékra mérséklődött. A nettó profit 5 milliárd 137 millió dollár volt, az egy részvényre jutó hígított nyereség 1,76 dollárra rúgott.

Elemzők valamivel magasabb, 13,78 milliárd dolláros bevétel mellett kisebb nyereségre, részvényenként 1,48 dollárra számítottak.

Napi átlagban 1,49 milliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba, 9 százalékkal több mint egy évvel korábban. A Facebookot havonta legalább egyszer megnyitók száma 10 százalékkal 2,27 milliárdra nőtt, ami elmaradt az elemzők által várt 2,29 milliárdos számtól.

Az idei első háromnegyed évben 40,6 százalékkal 38 milliárd 934 millió dollárra nőtt a Facebook bevétele. Az üzemi eredmény 32,58 százalékkal 17 milliárd 93 millió dollárra, az adózás utáni nyereség pedig 30,56 százalékkal 15 milliárd 230 millió dollárra, részvényenként 5,20 dollárra nőtt.

A növekedés lassulása aggasztó

Az előző évek hihetetlen eredményei után a növekedés lassulása a legfőbb aggodalom forrása a tartalom- és adatkezelési botrányba keveredett vállalatnál. Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-vezérigazgatója megerősítette, hogy a negyedik negyedévben tovább lassulhat a növekedés, és az utóbbi hat év leggyengébb eredményeit érhetik el, de a jövő év után már nem csökkennek tovább a haszonkulcsok a botrányokból adódó költségek mérséklődésével párhuzamosan.

Zuckerberg megismételte: a magánüzenetek, videók és biztonságosabb tartalmak iránti felhasználói érdeklődés növekedése azt eredményezi, hogy a költségek egy időre erősebb ütemben nőnek, mint a bevételek. A vállalat vezetése arra összpontosítja figyelmét, hogy összhangba hozza a két értéket.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Első felindulásukban a befektetők a piacra öntötték részvényeiket, így a zárás utáni elektronikus kereskedésben több mint 5 százalékos mínuszban is forgott a Facebook, de aztán hamar átfordult nyereségbe, miután a harmadik negyedéves adatok és a vállalati előrejelzés egyaránt azt az üzenetet küldte, hogy fokozatosabb lesz a növekedési ütem lassulása, és a jelenlegi negatív tényezők hatása 2019 után ki is fut.

Forrás: MTI

Friss hírek

Stagfláció várhat a britekre

Hét hónapja nem mért mélypontra süllyedtek, jóllehet továbbra is élénkülést mutatnak a brit gazdaság aktivitásának csütörtökön ismertetett előzetes szeptemberi jelzőszámai. A tizenkét havi fogyasztói infláció emellett a múlt hónapban 3,2 százalékra gyorsult - soha nem mértek még ilyen hirtelen ugrást.

Read More »

30 millió lakás áll üresen Kínában

Kína ingatlanpiacát évek óta túlkínálat jellemzi, az ingatlanfejlesztők csak építenek és építenek, akkor is, ha éppen nincs kereslet a lakásokra. Ennek köszönhetően mára közel 30 millióra nőtt azoknak a lakásoknak a száma, amelyek eladatlanul, üresen állnak.

Read More »