Hamburg egyes részeiben nemsokára indul a dízeltilalom

A légszennyezettség miatt korlátozást vezetnek be az Euro 6-osnál régebbi dízelüzemű járművek használatára május végétől Hamburgban – jelentette be szerdán a tartományi rangú német nagyváros környezetvédelmi hatósága.

A hatóság közleménye szerint május 31-től az Altona nevű városrészben vezetnek be korlátozást, mégpedig két útszakaszon, nagyjából 2,2 kilométer hosszúságban. A hamburgi korlátozás nagyjából 180 ezer helyi autóst érint az 1,8 milliós lakosú városban.

Az egyik, 580 méteres szakaszról valamennyi járművet kitiltják, amelynek dízelmotorja az Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású, a másik, 1,6 kilométeres szakaszról pedig az Euro 6-osnál alacsonyabb besorolású motorral üzemelő teherautókat tiltják ki.

Ez az első németországi korlátozás a dízelüzemű járművek használatában, amióta a szövetségi közigazgatási bíróság egy februári döntésével lehetővé tette, hogy kitiltsák az ilyen járműveket a szennyezett levegőjű városokból.

A bírósági döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet. A motor átalakítása a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Az Európai Bizottság május közepén perelte be Németországot a főleg a dízelmotorok használatával a légkörbe kerülő nitrogén-dioxid egészségügyi határértéken felüli kibocsátása miatt. Kormányzati adatok szerint a szennyezettség nagyjából 70 településen – főleg nagyvárosokban – haladja meg az európai uniós szabályokban engedélyezett szintet.

A kormány a dízelüzemű járművek használatának korlátozása nélkül kívánja orvosolni a problémát. Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a napokban bejelentette, hogy az önkormányzatokkal kidolgoznak egy programot, amelynek végrehajtásával 10 alá csökken a légszennyezéssel sújtott települések száma a dízelmotoros járművek kitiltása nélkül.

A német autóipari szövetség (VDA) is ellenzi a tiltást, az érdekvédelmi szervezet szerdai közleménye szerint a technológiai fejlődés, az innováció sokkal nagyobb mértékben járul hozzá a légszennyezettség csökkentéséhez, mint a dízelek használatának tiltása. Ezt jelzi az is, hogy a járműpark cserélődése révén csak tavaly több, mint egymillió új gyártású, Euro 6-os besorolású dízelautót állítottak forgalomba Németországban.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »