Új vezért kapott a Volkswagen

Új vezérigazgató kinevezéséről és a vállalatvezetés átszervezéséről döntött csütörtökön a német Volkswagen csoport (VW) felügyelőbizottsága.

A járműgyártó társaság közleménye szerint a VW-t a 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta irányító Matthias Müllert a csoport névadó márkájának eddigi igazgatója, Herbert Diess váltja a vezérigazgatói tisztségben, azonnali hatállyal.

A napok óta várt bejelentésről a német sajtóban megjelent elemzések szerint Matthias Müllerrel az lehetett a legnagyobb gond, hogy nem volt jó kommunikátor, több interjúban szerencsétlenül fogalmazott. A vállalatnál az a kifogás is hallható vele szemben, hogy a fáradtság jeleit mutatta.

Nagy érdeme, hogy átvezette a dízelbotrány legnehezebb szakaszán a világszerte csaknem 650 ezer embert foglalkoztató társaságot, amely így tavaly már minden korábbinál nagyobb 11,4 milliárd euró  nyereségre tett szert, és 10,74 millió – az egy évvel korábbinál 4,3 százalékkal több – eladott gyártmánnyal megerősítette pozícióját a világ legnagyobb járműgyártójaként.

A VW közleménye szerint Matthias Müller közös megegyezéssel távozik. A szakember nem csupán története legnagyobb válságában irányította sikeresen a vállalatot, hanem új alapokra helyezte, és a elindította „kulturális átalakulását” – hangsúlyozta a közlemény szerint Hans Dieter Pötsch, a felügyelőbizottság elnöke.

Herbert Diess a BMW-től érkezett a VW-hoz, röviddel a dízelbotrány előtt, így a kipufogógázt tisztító berendezés működtetése körüli csalásokban nem volt szerepe. Az osztrák szakembert az elemzésekben határozott menedzserként írják le. A VW közleményében idézett nyilatkozata szerint legfőbb célja, hogy a VW „felvegye a ritmust” az autóipar mélyreható átalakulásával, és meghatározó szereplő legyen az elektromobilitás, a digitalizáció és az új mobilitási szolgáltatások területén.

A nyilatkozat szerint egy sor további új vezetőt neveznek ki és átalakítják a vállalat irányítását. A különböző márkákat négy csoportba szervezik Volumen, Premium, Super Premium és Truck & Bus néven. Az átszervezés „karcsúsítja” a csoport vezetését, hozzájárul a „szinergiák következetes kihasználásához” és a döntéshozatal gyorsításához – áll a közleményben.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »