300.000 visszavásárolt Volkswagen rohad ideiglenes amerikai telephelyeken

A Volkswagen AG mammutvállalat új szintre emelte a parkolás fogalmát az Egyesült Államokban – 300.000 dízel autójuk áll kiürített sportlétesítményekben, sivatagi telephelyeken, melyek egyhamar nem fognak kiürülni.

A Volkswagen-csoport idén februárig több mint 7,4 milliárd dollárt költött 350.000 darab amerikai, dízelüzemű személygépjárművének visszavásárlására. Bírósági dokumentumok szerint a német autógyártó vállalat, amelynek 37 darab őrzött tároló helyisége van az Amerikai Egyesült Államokban, közel 300.000 járművét parkoltatja az országban immár hónapok óta. Parkolónak használnak többek között egy bezárt focistadiont Detroit külvárosában, egy régi minnesotai papírgyár épületet és egy sivatagi temetőt a kaliforniai Victorville közelében.

Jeannine Ginivan, a Volkswagen AG szóvivője egy nyilatkozatában kifejtette: „a parkolók célja, hogy biztosítsák azon gépjárműveink biztonságos és felelősségteljes elhelyezését, amelyeknek a visszavásárlását a dízel megállapodás értelmében a saját feltételeink alapján elfogadtuk.”

„Ezek az autók csak egy meghatározott időt fognak itt eltölteni, rendszeresen karbantartjuk őket, hogy még hosszú ideig megőrizhessék kiváló minőségüket, hiszen szeretnénk ezeket visszavezetni a kereskedelmi forgalomba, de természetesen csak azt követően, hogy azok átmentek az amerikai felügyelet által meghatározott kibocsátási szint tesztjén”.

Fenti kijelentés meglehetősen bátor, tekintve, hogy az Egyesült Államokban korábban sem volt magas a dízelüzemű járművek aránya, a dízelbotrány után pedig Európában is jelentősen visszaesett a kereslet, az autókereskedők már most is csak jelentős kedvezményekkel tudják értékesíteni készleten lévő dízelautóikat. Ráadásul az Egyesült Államokban még javában tart a visszavásárlási időszak, 2019 végéig összesen 500.000 környezetszennyező gépjármű visszavásárlását ajánlották fel.

Lassan egyáltalán nem éri meg dízelautót gyártani

Idén 30 százalék alá csökkenhet az új dízelek aránya Németországban

A vállalat összesen 25 milliárd dollárt szán az amerikai Volkswagen tulajdonosok, környezetvédők és kereskedők jogos követeléseire, az újraértékesítésekből pedig nem sok bevételre számíthat, a hivatalos bírósági dokumentumok szerint ugyanis a tavalyi év végéig a Volkswagen AG 335.000 dízelautóját vásárolta vissza, ebből mindössze 13.000 darabot sikerült újra eladnia, 28.000-et bezúzatott, további 294.000-et pedig az Egyesült Államok különböző helyszínein tárol.

A Volkswagen AG-nek a dízelbotrányban érintett autók 85%-át kell visszavásárolnia vagy kijavítania 2019. júniusáig annak érdekében, hogy ne kelljen még magasabb díjakat fizetnie járműveinek károsanyag-kibocsátása miatt. Ennek teljesítésével várhatóan nem lesz gond, idén februárra az érintett járművek 83%-át kijavították, így hamarosan teljesíteni tudják a követelményeket. Február közepéig a Volkswagen AG 437.273 levelet küldött szét, amelyben felajánlotta a kárpótlás vagy a visszavásárlás lehetőségét.

A káros-anyag kibocsátási botrány azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A legnagyobb európai autógyártó vállalat elismerte a csalást. Az ügy világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érint, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.
  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters ; szemlézte: Pallos Judit

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »