Kínai együttműködésben is készülhetnek elektromos Minik

A BMW csoport tárgyalásokat folytat Kína legnagyobb városi terepjáró gyártójával, a Great Wall Motors céggel a Mini modellek elektromos változatainak a gyártásáról. 

A BMW szándéknyilatkozatban jelezte együttműködési szándékát és mielőbb tető alá akarja hozni az ügyletet. Nem véletlen a BMW sietsége, Kína ugyanis szigorú kvótát vezet be az „új energia járművek” (New Energy Vehicle, NEV) gyártására és értékesítésére 2019-től.

Mini Electric concept 2017 - kép forrása: BMW Group

Mini Electric concept 2017 – kép forrása: BMW Group

A gyártóknak 2019-től eladásaiknak legalább tíz százalékát NEV modellekkel kell teljesíteniük és ez az arány évről évre fokozatosan emelkedik majd. A NEV modellek értékesítésének a kínai autópiacon 2020-ra el kell érnie a kétmilliót. Kínában tavaly 468 ezer teljesen elektromos autót értékesítettek, ami igen jelentős, 82 százalékos növekedés 2016-hoz képest.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A BMW pénteken azt közölte, hogy a Mini első elektromos változata Nagy-Britanniában, oxfordi gyárában készül majd 2019-től. Kína a BMW vezető piaca, ahol tavaly közel 560 ezer autót adott el – ez több, mint a második és a harmadik legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban és Németországban együttesen értékesített mennyiség.

A BMW tavaly 35 ezer Minit adott el Kínában, amivel a márka negyedik legnagyobb piaca volt.

Forrás: MTI/AP

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »