_

Kínában brutális támogatást kapnak a hazai elektromos autók

A Reuters által idézett adatok szerint 2016-ban november végéig 402 ezer elektromos és hibrid autót adtak el Kínában, 60 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – ez meghaladja az összes többi ország együttes teljesítményét.

A Kínában eladott elektromos és hibrid autók zöme viszonylag olcsó, hazai márkás, mindössze 100 kilométer hatótávolságú. Az állami támogatással e modellek, mint a legnépszerűbb Chery eQ, mindössze 60 ezer jüanba, azaz mintegy két és fél millió forintba kerülnek, támogatás nélkül azonban a gyártók 160 ezer jüannál olcsóbban nem tudnák nyereséggel értékesíteni e gépkocsikat. Az import autók ára többszöröse a Kínában gyártottakénak, még a támogatással együtt is.

A kínai kormány célja, hogy 2020-ra ötmillió ilyen gépkocsi fusson az utakon. Az elektromos autók terjedését ösztönzik azzal is, hogy számos nagyvárosban adminisztratív korlátokat alkalmaznak a benzinüzeműekre, ezekre például nehezebb rendszámot szerezni.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A gyártást is több milliárd dollárral támogatja Kína, azonban ezekhez a pénzekhez csak kínai, illetve vegyesvállalatok juthatnak hozzá, mint például a BYD és a BAIC Motor. A nagy nyugati autómárkák számára kihívást jelent az is, hogy a támogatás feltétele a kínai piacra szánt, egyedi márkanevű autók gyártása.

A gyártók támogatása 2020-ra megszűnik, de addigra nagy kapacitású, a piacon versenyképes elektromos autógyárak üzemelnek majd Kínában – véli az egyik legnagyobb gyár, a senzeni BYD szóvivője.

Kína lépéselőnyben van az elektromos autók gyártása terén – állapítja meg a cikk szerzője, utalva arra, hogy csak az amerikai General Motors 3,8 milliárd dollárt kíván befektetni e területen 2020-ig Kínában.

Forrás: MTI / Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek

Félmilliós sztrájk Franciaországban

Megállt az élet csütörtökön Franciaországban - Párizsban és mintegy hetven vidéki városban a rendőrség szerint több mint 510 ezren vonultak az utcára, hogy tiltakozzanak a kormány tervezett nyugdíjreformja ellen. Az Air France járatainak mintegy harmadát törölte, a vasúti vonalakon a vonatok alig tíz százaléka közlekedett.

Read More »

Európának még van esélye klímasemlegessé válni 2050-re

A 2020-as klímavédelmi célok megvalósításával 2050-re Európa klímasemlegessé válhat. Ennek érdekében kísérletet kell tenni arra, hogy valamennyi európai uniós tagország kötelezze el magát az éghajlatsemleges Európai Unió elérését célzó stratégia mellett - mondta Frans Timmermans EU-biztos, az úgynevezett európai zöld megállapodással kapcsolatos munka koordinátora csütörtökön.

Read More »

Babisnak esze ágában sincs visszafizetni az uniós támogatásokat

Csehország semmilyen brüsszeli támogatást nem fog visszafizetni az uniós kasszába - jelentette ki szerdán Andrej Babis cseh miniszterelnök azzal összefüggésben, hogy lapértesülés szerint az Európai Bizottság könyvvizsgálói jelentése megállapította: Prágának több százmillió koronát vissza kell utalnia az ő politikai és gazdasági tevékenysége közötti összeférhetetlenség miatt.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás