Az Ericsson az 5G-ről: a fogyasztók már nem a gigabájtokra utaznak

A világ okostelefon-felhasználóinak 44 százaléka fizetni is hajlandó az 5G szolgáltatásokért, ugyanakkor az 5G-alapú jövőben a díjazást már nem az elfogyasztott gigabájtok száma fogja meghatározni – ez derül ki az Ericsson 5G hálózatokról szóló legfrissebb, az MTI-hez eljuttatott iparági elemzéséből.

A svéd távközlési vállalat 5G-alapú fogyasztói jövő felé (Towards a 5G consumer future) címmel megjelentetett kutatása a fogyasztói véleményekből hatelemű feladatlistát mutat be, amelynek mentén az 5G technológia bevezetését a szolgáltatóknak biztosítaniuk kellene.

Az Ericsson ismertetése szerint a jelenlegi adatcsomagoknál a fogyasztók fontosabbnak tartják a szélessávú adatátvitel gyorsaságát és a méltányosabb mobilszerződéseket. A szolgáltató és a szolgáltatási csomag kiválasztásánál egyre fontosabb szerepet kapnak az innovatív szolgáltatások.

A kutatás szerint az 5G-szolgáltatások globálisan az okostelefon-felhasználók 76 százalékát érdeklik; 44 százalék pedig ténylegesen fizetni is hajlandó lenne az 5G-ért. A megkérdezettek több mint 50 százaléka tervezi, hogy az indulástól számított két éven belül használni fog 5G-alapú szolgáltatásokat. A fogyasztók is azt várják, hogy a technológia elindulását követő 3-4 éven belül az 5G-alapú szolgáltatások jelentik majd a mobil szélessávú technológiák fő irányzatát.

Több mint harmaduk szerint az 5G új képességeket is kínál majd, így hosszabb akkumulátorhasználati időt vagy az IoT eszközök csatlakoztathatóságát. A fogyasztók arra számítanak, hogy a felhasznált gigabájtokon alapuló elszámolás korszaka lejár, ehelyett minden 5G szolgáltatásért vagy csatlakoztatott eszközért kell majd egyedi díjakat fizetni – közölte az Ericsson.

A felhasználók érthetőbb szolgáltatói csomagokat szeretnének, mert tíz okostelefon-felhasználóból hat túlságosan összetettnek tartja a mobil-adatátviteli szolgáltatáscsomagokat, ráadásul jelentős eltérés van a felhasználók által megvásárolt és ténylegesen fel is használt szolgáltatásmennyiségek között. Tíz okostelefon-felhasználóból mindössze három elégedett a szolgáltatáscsomagok online bemutatásával. A digitális távközlés élménye ma túl bonyolult és túl sok erőfeszítést igényel – derül ki a kutatásból.

A fogyasztók szerint az 5G-alapú jövő felé haladva a szolgáltatóknak el kellene kerülniük a minden alapot nélkülöző marketingszlogeneket. Ehelyett a tényleges hálózati élményre kellene törekedniük. A jelentés szerint a fogyasztóknak mindössze 4 százaléka hiszi el a szolgáltatók által a saját hirdetésekben közölt információkat és a hálózati teljesítményre vonatkozó saját statisztikáikat.

A jelentés az Ericsson ConsumerLab csaknem húszéves, globális kutatási tevékenységének eredményein, illetve 14 ezer 15 és 65 év közötti okostelefon-felhasználó körében végzett online felmérés eredményein alapszik. A felmérés 800 millió fogyasztó véleményét reprezentálja világszerte.

Korábban írtuk: Az 5G technológia előmozdítását tervezi az EU Tanácsa

Forrás: MTI

Friss hírek

Szünetet tart a vámháború

Az Európai Unió felfüggesztette az amerikai kereskedelmi vámok elleni ellenintézkedéseket, hogy időt és teret engedjen a tárgyalásoknak, az intézkedés kedden lép érvénybe - jelentette be az Európai Bizottság hétfőn.

Read More »
bergsystem.hu

Milyen anyagból éri meg ablakot választani? (x)

Amikor az otthonteremtés során oda jutunk, hogy nyílászárókat kell választani – legyen szó akár új építésű ingatlanról, akár egy régi felújításáról –, akkor bizony számtalan szempontot figyelembe kell venni. A pénzügyi tartalékok ilyenkor mindig rohamtempóban fogynak, ugyanakkor ha van valami, amin szigorúan tilos spórolni, az a nyílászáró lesz.

Read More »