Ionity néven indul a német autógyárak elektromos töltőállomás-hálózata

Az idén helyezi üzembe Európában első húsz villanyautó gyorstöltő-állomását a BMW, a Daimler, a Ford, valamint a Volkswagen, Audi és Porsche márkáinak közös vállalata, az Ionity – 2018-ra százhúsz, 2020-ra már négyszáz egységgel számolnak.

A töltőállomások Németországban, Norvégiában és Ausztriában a fő közlekedés utak mellett létesülnek egymástól 120 kilométernyire és mindegyik több gyorstöltő-csatlakozással rendelkezik majd.

A négy autógyár tavaly jelentette be közös vállalat létesítését elektromos autók töltőállomásainak üzemeltetésére. Az Ionity négyszáz villanyautó gyorstöltő-állomást tervez létesíteni Európában, az idén megnyíló húsz állomáshoz 2018-ban további száz csatlakozik szerte Európában és a tervek szerint a hálózat 2020-ra bővül négyszáz egységre.

A töltőállomás-hálózat a márkafüggetlen CCS (Combined Charging System) csatlakozó szabványt alkalmazza.

Az elektromos töltőállomások száma jelenleg ugyan még kevés, de fejlesztésük két oldalról, párhuzamosan zajlik, az autógyárak mellett ugyanis a hagyományos benzinkutakat üzemeltető olajcégek sem tétlenkednek.

A Shell kísérleti jelleggel már létesített elektromos töltőállomásokat néhány nagy-britanniai és hollandiai benzinkútjánál, a BP pedig auguztusban jelentette be, hogy elektromos autókat gyártó cégekkel tárgyal arról, hogy akkumulátortöltő állomásokat létesítene benzinkúthálózatánál.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/dpa/Reuters / Kitekintő

Friss hírek

Szünetet tart a vámháború

Az Európai Unió felfüggesztette az amerikai kereskedelmi vámok elleni ellenintézkedéseket, hogy időt és teret engedjen a tárgyalásoknak, az intézkedés kedden lép érvénybe - jelentette be az Európai Bizottság hétfőn.

Read More »
bergsystem.hu

Milyen anyagból éri meg ablakot választani? (x)

Amikor az otthonteremtés során oda jutunk, hogy nyílászárókat kell választani – legyen szó akár új építésű ingatlanról, akár egy régi felújításáról –, akkor bizony számtalan szempontot figyelembe kell venni. A pénzügyi tartalékok ilyenkor mindig rohamtempóban fogynak, ugyanakkor ha van valami, amin szigorúan tilos spórolni, az a nyílászáró lesz.

Read More »