Jó negyedévet zárt a McDonald’s, működtek a promóciók


A rovat támogatója az XTB

A McDonald’s amerikai gyorsétteremlánc a vártnál kedvezőbb eredményeket ért el az Egyesült Államokban a szeptember végén zárult negyedévben, döntően az üdítőital-promóciók, az új szendvicsek és az új menü, a McPick 2 sikerének köszönhetően.

Az amerikai vállalat kedden azt közölte, hogy adózott eredménye 1,88 milliárd dollár, részvényenként 2,32 dollár volt a július-szeptemberi időszakban a tavalyi év azonos időszakában elért 1,28 milliárd dollár, részvényenként 1,50 dollár után. A cég egyes tételektől megtisztított részvényenkénti negyedéves adózott eredménye 1,76 dollár volt, 1 centtel alacsonyabb az elemzők által várt 1,77 dollárnál. A vállalat globális forgalma éves szinten 10,4 százalékkal, 5,75 milliárd dollárra csökkent. Elemzők átlagosan 5,74 milliárd dollárral számoltak. Az összehasonlítható alapon számított globális forgalom 6 százalékkal nőtt, elemzők csak 4,5 százalékot vártak.

Az amerikai piacon a McDonald’s összehasonlítható alapon számított eladásai, a tavalyi év azonos időszakához képest, a 3,4 százalékos emelkedést váró elemzői előrejelzéseket felülmúlva, 4,1 százalékkal nőttek.

A vállalat igyekezett megfordítani a forgalom csökkenését az Egyesült Államokban működő éttermeiben, ahonnan profitja nagyrésze származik. Új hamburgereket (Quarter Pounders, Signature Sriracha) vett fel a választékba, új menüsort vezetett be, az öt dollárért kapható McPick 2-vel, az üdítőitalokat mérettől függetlenül 1 dollárért, míg a McCaféban kapható italokat, például a kávét és a smoothie-kat, 2 dollárért adta.

A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) 100-as listáján az Apple, a Google, a Microsoft, a Facebook, a Coca-Cola, az Amazon, a Disney és a Toyota után kilencedik helyre került idén a McDonald’s 40,3 milliárd dollár márkaértékkel, éves szinten 3 százalék növekedés után.

A piacok kedvezően fogadták a negyedéves eredményeket, a vállalat részvénye kedden délután a nyitás előtti elektronikus kereskedésben 1,25 százalékos pluszban, 165,36 dolláron állt a New York-i értéktőzsdén.

Még több vállalati hír itt.

Forrás: MTI/Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek

Snoop Dogg + Puma + Roland = sportcipő

Múlt héten lett 40 éves az elektronikus zene, ezen belül is főképp a rave és a techno - egyik első meghatározó eszköze, a Roland TR-808-as.  Ennek tiszteletére dobott piacra a Puma egy sportcipót, amelynek népszerűsítésében Snoop Dogg is feltűnt...  

Read More »

Török minta alapján semlegesítik a hongkongi médiát

Őrizetbe vették Jimmy Lai hongkongi médiamogult hétfőn a Hongkongban júniusban bevezetett nemzetbiztonsági törvény alapján. A hongkongi - pontosabban immár inkább tisztán kínai - hatóságok tevékenysége kísértetiesen hasonlít ahhoz, amit pár évvel ezelőtt Törökországban láthattunk. Ott is az ellenzéki hangok elnémításával indult a független média elleni hadjárat.

Read More »

Erdogan célba vette a közösségi médiát

Törökország elnöke már elcsendesítette a független médiát, a kormánykritikus újságírókat etávolította vagy éppen börtönbe záratta, az ország vezető  hírcsatornáit és újságait  - akárcsak a jegybankot és a pénzügyminisztériumot - pedig már baráti kezek irányítják. Most a közösségi oldalak megregulázása következik. 

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás