Létszámbővítéssel készül a Model 3 értékesítésére a Tesla

A Model 3 értékesítésének megkezdésével párhuzamosan növeli ügyfélszolgálatai számát a Tesla. 

A Tesla ebben a hónapban kezdi meg a korábbi modelljeinél alacsonyabb árfekvésű Model 3 értékesítését. A várhatóan magas vásárlói érdeklődésre és több százezres megrendelésre való tekintettel párhuzamosan ezer alkalmazottat vesz fel és száz új ügyfélszolgálat létesítésével 250-re növeli számukat világszerte az elkövetkező év végéig.

A Model 3 alapára 35 ezer dollár az Egyesült Államokban, mintegy fele a Tesla két másik gyártmánya, a Model S és a Model X árának. A Tesla nem hozta nyilvánosságra hány megrendelő fizette már be a visszajáró ezer dolláros letétet, csak annyit, hogy 2018-ra már évi 500 ezerre tervezi növelni autóeladásait a tavalyi 84 ezerről.

A Tesla egyúttal 1400 műszaki szakembert is felvesz szervizeibe és 350 furgonnal bővíti műszaki segélynyújtó járműflottáját is, főként az Egyesült Államokban.

A Tesla eddig 30 műszaki segélynyújtó járművel rendelkezett, amelyek elsősorban a szervizközpontoktól távol lakó Tesla tulajdonosok javítási igényeit voltak hivatottak kielégíteni. Az utóbbi időkben azonban a szervizkocsikat már az urbánus központokban is bevetették a szervizállomások terhelésének a csökkentésére, ami rendkívül jó visszhangra talált a Tesla tulajdonosok körében. A Tesla ezért döntött a szervizjármű-flotta felduzzasztása mellett.

A minden szükséges szerszámmal ellátott furgonok a cserealkatrészek mellett még kávéfőzővel, édességekkel és gyerekjátékokkal is fel vannak szerelve. A szervizkocsik a tapasztalatok szerint egy órán belül a felmerülő technikai problémák túlnyomó többségét meg tudják oldani. A Tesla szerint a javítások nyolcvan százalékát a kocsik felemelése nélkül is el lehet végezni, tehát akár a helyszínen is szervizkocsival.

A szervizkocsik díjszabása egyébként megegyezik a szervizekével. A Model 3 garanciális feltételeit a Tesla még nem közölte. A Model S és a Model X kocsikra négy év vagy 50 ezer mérföld garancia van, a kocsik akkumulátoraira pedig menetteljesítménytől függetlenül nyolc év.

A Tesla amellett, hogy a szerződéses partnerek helyett saját tulajdonban lévő értékesítési hálózatával komoly zavart okozott az autókereskedelmi üzletágban, alapjaiban forgatta fel szerviz-modelljével az autójavító üzletágat is. Az Egyesült Államokban az autószerviz üzletág a National Automobile Dealers Association adatai szerint 110 milliárd dollár forgalmat bonyolított tavaly javításokkal és alkatrész értékesítéssel. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója viszont azt vallja, hogy nem a járművek szervizelésén és javításán kell cégének meggazdagodnia.

  • Cikkeink a témában:

Forrás: MTI/AP

Felkapott hírek

Friss hírek

Elérte a 200%-ot a görög államadósság

A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos költségvetési lazítások következményeként jelentősen emelkedett az államadósság GDP-hez viszonyított aránya a harmadik negyedév végére az előző negyedévvel és az egy évvel korábbival összevetve az Európai Unióban, és az euróövezetben egyaránt.

Read More »

Autópiac 2020: a nyertesek is veszítettek

Furcsa év volt 2020. Az éves értékelések általában arról szólnak, hogy mely márkák tudták növelni eladásaikat és melyek hoztak gyengébb eladási számokat, mint az előző évben. Tavaly viszont közel negyedével csökkent az európai, és közel ötödével a magyarországi autópiac, így azok a márkák, amelyek ennél kisebb csökkenéssel megúszták, már elégedettek lehetnek.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás