A reklámipart is hazavágja a Brexit és az elfuserált választás

Nagy-Britannia hirdetési piaca lassul, mivel az Európai Unióból történő kilépés hosszú procedúrája kezd hatással lenni a gazdaság minden szegmensére. A GroupM legfrissebb előrejelzése szerint, amely a világ legnagyobb médiavásárlója, ez a marketing szakemberek gyors visszavonulását fogja eredményezni.

A vállalat szerint a brit hirdetési kiadások idén a korábbi 7 százalékos előrejelzéshez képest már csak 4,1 százalékkal fognak növekedni. A GroupM a tévéreklámokra szánt kiadások 2,7 százalékos csökkenésével számol 2017-re.

A lemorzsolódás tükrözi a bizalmatlanságot, amelyet a vállalkozások a Brexit-szavazás után és az idei rosszul sikerült választások után éreztetnek. Továbbá az sem segít, hogy a brit műsorszolgáltatóknak keservesen meg kell küzdeniük a hirdetők elcsábítása érdekében, mivel a fiatalabb nézők a tévét lecserélték az okostelefonjaikra.

„Korábban úgy gondoltuk, hogy a Brexit húzóerő lesz a gazdaság szempontjából, azonban a választások csak megnövelték a bizonytalanságot ahelyett, hogy csökkentették volna. Az nem segíti a növekedést, ha a fogyasztók és az államháztartás folyamatos stressz alatt van, valamint visszafogottak a vállalati beruházások” – nyilatkozta Adam Smith, a GroupM Futures igazgatója.

A hirdetők egyre óvatosabbak, mivel a brit háztartásokat szorongatják az egyre növekvő árak és a csökkenő reálbérek. A vásárlóerő csökkenése pedig egyben a fogyasztói bizalom csökkenését jelenti. Egy olyan gazdaság helyzete, amely a háztartások kiadásaira támaszkodik, csak további nyomást fog gyakorolni Theresa May miniszterelnökre egy elbaltázott választás után, amely az alsóházi többségbe került neki.

A 16 és 24 év közötti fogyasztók valószínűleg 10 százalékkal kevesebb TV-t fognak nézni ebben az évben, mint 2016-ban – áll a cég jelentésében.

Ugyanakkor az internetes hirdetési piac sem ússza meg a gyengülést: csak 11 százalékos bővüléssel számolnak 2017-ben a korábban előre jelzett 15 százalék helyett. A csökkenés részben a „márkák biztonságával kapcsolatos aggodalmak” eredménye, lévén néhány vállalat felfüggesztette reklámtevékenységét a Google videós tartalmat szolgáltató platformján, a YouTube-on.

A hirdetők elfordulásának és növekvő bizalmatlanságának oka az, hogy a Google olyan Youtube-videók mellett jelenteti meg a cégek hirdetéseit, melyek szélsőséges üzeneteket hordoznak. A Google azóta többször jelezte, hogy megerősíti ellenőrzési rendszerét. Tovább a teljes cikkre

Kapcsolódó anyagunk: A Google is beszáll a terrorizmus elleni harcba

A GroupM az első, 2018-ra vonatkozó előrejelzést is felfedte a brit hirdetési piac szempontjából, amely 4,5 százalékos növekedést prognosztizál. Az előrejelzés szerint 2018-ban a TV-reklámok piaca 2 százalékkal nő majd, míg az internetes kiadások növekedése tovább csökken, 8,1 százalékra.

Forrás: Bloomberg

Felkapott hírek

Friss hírek

Rendeződni látszik a kasmíri konfliktus

Az indiai kormányzat pénteken bejelentette a Kasmír indiai részére vonatkozó korlátozások fokozatos csökkentését és a távközlési szolgáltatások helyreállítását. A térségben nem sokkal azt megelőzően vezettek be kijárási tilalmat, hogy az indiai kormány úgy döntött: megvonja Dzsammu és Kasmír állam különleges alkotmányos státuszát.

Read More »

A hongkongi vezetés még próbálkozik, de így is elkerülhetetlen a recesszió

A vállalatokat és a lakosságot segítő intézkedéseket jelentett be Paul Chan hongkongi pénzügyminiszter, melyekkel a városban uralkodó politikai és társadalmi zűrzavar, valamint az amerikai-kínai kereskedelmi háború negatív hatásait kívánják enyhíteni. A kormányzat reményei szerint a 19,1 milliárd hongkongi dollár összértékű intézkedések 0,3 százalékkal növelhetik a város gazdasági teljesítményét, ám szakértők szerint a recesszió így is elkerülhetetlen.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás