Nagy bajban a Volkswagen-vezér

A stuttgarti ügyészség szerdán bejelentette, hogy piaci árfolyamok manipulálásának gyanúja miatt hivatalos vizsgálatot indítottak a Porsche autógyár vezetésének több tagja, köztük a Volkswagen-csoport jelenlegi vezetője, Matthias Müller ellen.

A vizsgálatot februárban indították el a német szövetségi pénzügyi felügyelet (Bafin) 2016 nyarán tett feljelentése nyomán. A Bafin álláspontja szerint a Porsche vezetése nem tájékoztatta időben a befektetőket a dízelbotrányról.

Matthias Müller a károsanyag-kibocsátási botrány kirobbanása után egy héttel, 2015. szeptember 25-én került a Volkswagen-csoport élére, addig a Porsche AG vezérigazgatója volt. Rajta kívül elődje, Martin Winterkorn, valamint Hans Dieter Pötsch, a Volkswagen AG felügyelőbizottsági elnöke került a vizsgálat középpontjába.

A német értékpapírpiaci törvény kimondja, hogy a valótlan vagy félrevezető információk adása mellett a fontos, a részvények árfolyamát befolyásoló információk elhallgatása is piacbefolyásolásnak számít. A stuttgarti ügyészség közleménye szerint azt az úgynevezett kezdeti gyanút vizsgálják, hogy az érintett menedzserek jogellenesen késleltették a dízelbotrány pénzügyi következményeire vonatkozó információk közzétételét.

A VW botránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a csoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A VW a legnagyobb európai gépjárműgyártó társaság. A névadó Volkswagen és a Porsche mellett a csoporthoz tartozik az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Scania, a Seat, a Skoda és a Volkswagen haszonjárművek márka.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/dpa/AFP

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »