A britek egy munkanapra kivették a szénerőműveket az áramellátásból

Az ipari forradalom óta most péntek volt az első teljes nap, hogy Nagy-Britannia szénnel termelt elektromos áram nélkül működött.

A brit elektromosáram-ellátó hálózatot és az elosztó rendszereket működtető National Grid szerint pénteken első alkalommal történt meg, hogy teljes 24 órán keresztül nem táplált be szénerőmű elektromos áramot az országos hálózatba. Hasonlóra a londoni Holborn Viaduct széntüzelésű erőmű 1882-es üzembe helyezése óta nem volt példa.

A korábbi szénmentes áramtermelési rekord 19 óra volt, melyet először tavaly májusban értek el, majd ezen a héten csütörtökön állítottak be újra. A szénerőművek persze egyelőre nem kerültek bezárásra, csak ideiglenesen nem tápláltak áramot a hálózatba.

A szén arányát az áramtermelésben ugyanakkor mára jelentősen sikerült visszaszorítani, ugyanis 2016-ban már csak az áramellátás 9 százalékáért feleltek a szénerőművek, szemben az előző év körülbelül 23%-os adatával. A gyors és jelentős csökkenést az okozta, hogy a szigetország néhány erőművet már bezárt vagy átállította őket biomassza-üzemelésűre és a tervek szerint 2025-re teljes egészében felszámolják a széntüzelésű erőműveket.

Nagy-Britannia már hosszú ideje törekszik visszaszorítani a leginkább környezetszennyező fosszilis energiahordozók szerepét energiaellátásában a földgáz és a megújuló források, közöttük a szélenergia részarányának növelésével. A tavalyi évben a földgáz a megtermelt áram 42 százalékát adta, a megújuló források 24 százalékát, az atomenergia pedig a 21 százalékát.

A briteknek valóban szükségük van a légszennyezés visszafogására, az Európai Bizottság ugyanis februárban egy utolsó figyelmeztetést adott ki Nagy-Britannia felé a légszennyezési normák megsértéséért. A légszennyezettség 16 körzetben haladja meg folyamatosan a határértékeket, többek között London, Birmingham, Leeds és Glasgow városokban.

Részletek

Forrás: MTI / AP / The Guardian

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »