Nem jöhet létre a tőzsdei gigafúzió

Az Európai Bizottság versenyjogi aggályokra hivatkozva nem engedélyezi a frankfurti tőzsdét üzemeltető Deutsche Börse és a londoni tőzsde (London Stock Exchange) fúzióját – jelentette be szerdán Margrethe Vestager, az Európai Unió versenyjogi ügyekért felelős biztosa. A döntés indoklása szerint az egyesüléssel a fix hozamú értékpapírok kereskedelmében „de-facto monopólium” jönne létre.

„Az európai gazdaságnak jól működő pénzügyi rendszerre van szüksége” – hangsúlyozta Margrethe Vestager. Rámutatott, hogy ez nemcsak a bankok és más pénzintézetek számára fontos követelmény, hanem az egész gazdaság profitál abból, ha a vállalatok szabad versenynek kitett tőkepiacon tudnak finanszírozási forrásokhoz jutni.

Az egyesülés elutasítása várható volt, miután a londoni tőzsde (LSE) február végén bejelentette, hogy nem teljesíti Brüsszel feltételeit, amelyek „valószínűtlenné tették a fúziót a frankfurti tőzsdével”. Az LSE arra hivatkozott, hogy az Európai Bizottság versenyjogi megfontolásból az MTS fix hozamú értékpapírokat forgalmazó platformban tartott 60 százalékos részesedésének értékesítését szabta meg a két legnagyobb európai értékpapírpiac fúziója engedélyezésének feltételeként.

Az LSE szerint Brüsszel követelése eltúlzott volt, az MTS értékesítése nehézségekbe ütközne és hátrányos lenne a tőzsde működésére. A Deutsche Börse akkor közleményben fejezte ki sajnálatát London döntése miatt.

Az LSE és a Deutsche Börse (DB) bő egy éve, még a Brexit-referendum előtt jelentette be 29 milliárd euró értékű egyesülési szándékát azért, hogy nagyságrendben jobban fel tudják venni a versenyt az amerikai konkurenciával. Az összevont társaság tervezett székhelye London lett volna, a holding részvényeinek 54,4 százalékát a DB eredeti részvényesei kapták volna meg.

Az LSE és a DB az egyesülés engedélyezésének érdekében korábban már beleegyezett az LSE klíring üzletága, az LCH SA részleges értékesítésébe. Az LSE és a DB már két alkalommal, 2000-ben és 2005-ben is tett kísérletet az egyesülésre, de mindkét próbálkozás kudarccal végződött.

A harmadik próbálkozás elutasításának az indoklásában az Európai Bizottság nem tett említést a Brexitről, de a döntést a brit uniós tagság megszűnéséhez vezető folyamat elindításának hivatalos aktusa, a Lisszaboni Szerződés 50. cikkelyének aktiválása napján hozta nyilvánosságra.

Forrás: MTI/dpa/AP/AFP/APA

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »