A bevándorlás szigorítása mélyebb illegalitásba kényszerítené a munkavállalókat

„Újkori rabszolgaság” kialakulásával fenyegetne az alacsony szakképzettségű bevándorlók munkavállalására ráutalt amerikai vállalatok körében, ha az amerikai kormány drasztikusan megszigorítaná a bevándorlási szabályokat – áll a Verisk Maplecroft globális vállalati kockázatkezelési tanácsadó cég csütörtökön Londonban ismertetett tanulmányában.

A ház szerint ennek a kockázata az amerikai mezőgazdasági, építőipari és vendéglátó szektorban a legnagyobb, mivel ezek az ágazatok függnek a leginkább az alacsony bérezésű, nem egyszer bejelentés nélkül foglalkoztatott migránsok munkájától.

A probléma súlyosságának illusztrálására a cég grafikus kimutatást állított össze, amely szerint például Kalifornia államban a teljes munkaerő 9 százalékát adják a nem bejelentett állásokban dolgozó külföldiek. Nevadában 10,4 százalék, Texasban 8,5 százalék, Floridában 6,2 százalék ez az arány.

A Verisk Maplecroft szakértői szerint a bevándorlási, illetve kitoloncolási szabályok szigorítása csak még mélyebben az illegalitásba kényszerítené e munkavállalói réteget, az amerikai-mexikói határra tervezett fal pedig az embercsempészek által követelt díjat növelné, még nagyobb eladósodásba sodorva és kizsákmányolásnak kitéve a migráns munkaerőt.

A tanulmány külön kiemeli a világkereskedelemben továbbított árutömeg 80 százalékát fuvarozó tengeri kereskedelmi flották személyzetének veszélyeztetettségét, és hangsúlyozza, hogy e kategóriában nemcsak az amerikai bevándorlási szigorítások jelentenek kockázatot. Németországnak például négyezer nagy befogadóképességű tengeri teherhajója van, de a flotta 80 százalékát kedvező adókörnyezetet kínáló külföldi országokban jegyezték be. Ez azt jelenti, hogy ezeken a hajókon kevésbé szigorú a tengerészekre vonatkozó munkajogi szabályok érvényesítése.

A Verisk Maplecroft adatai szerint – tonnakapacitás alapján számolva – a világ tengeri kereskedelmi hajóállományának 40 százaléka Panamában, Libériában és a Marshall-szigeteken van bejegyezve, és ezek az országok egyaránt magas kockázatúként szerepelnek a cég tengerészeti munkajog-érvényesíthetőségi indexében.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »