Egymilliárd dollárba kerültek a Takata halálos légzsákjai

A Takata japán cég hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet is követelő hibás légzsákokért és beleegyezett 1 milliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium hétfőn.

A minisztérium szerint a Takata félrevezette a vásárlókat és az autógyártókat, hamis és manipulált légzsákteszt-adatokat közölve. Még akkor is visszatartotta a japán cég a hibákkal kapcsolatos információkat, amikor sorozatos problémák merültek fel a használat során.

A Takata autógyártó partnerei – többek között a General Motors, a Chrysler, a Ford, a Honda, a Toyota, a Mazda, a Nissan, a Mitsubishi és BMW – szerte a világon mintegy százmillió autót hívtak vissza a hibás légzsákok miatt. Ebből csak az Egyesült Államokban eddig csaknem 69 milliót.

Kapcsolódó cikkünk: Újabb 772 ezer autót hív vissza a Honda a halálos légzsák miatt

A légzsákok felülvizsgálatára azért van szükség, mert előfordult, hogy nem fújódtak fel, vagy rosszul nyíltak ki, és emiatt elszakadtak, de olyan esetekről is tudni, hogy a légzsákokat felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívta meg magát, ami instabillá tette a vegyületet, és az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozott.

A légzsákok meghibásodása miatt korábbi adatok szerint globálisan 16-an, az Egyesült Államokban 11-en meghaltak és összesen mintegy 180-an megsérültek.

A Takata immár a harmadik egymást követő üzleti évet zárja veszteséggel. A japán cég a hónap elején rontotta nyereségvárakozását és azzal számol, hogy 64 milliárd jen (533 millió euró) veszteséggel zárhatja a március végén záruló üzleti évet az addig becsült 20 milliárd jen nyereséggel szemben.

  • Korábban írtuk:

Forrás: MTI/dpa

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »