Befagyasztják a kgfb árakat Romániában

Hat hónapra befagyasztják a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) árát Romániában, a kötvényeket pedig ezentúl fél évnél rövidebb időre is meg lehet majd vásárolni – jelentette be Dacian Ciolos miniszterelnök a bukaresti kormány szerdai ülésén.

Hozzátette: a kormány sürgősségi rendeletet fogad el, amelyben a fuvarozók – szerinte jogos – követeléseinek túlnyomó része megtalálható. Hangsúlyozta: átmeneti intézkedésről van szó, hogy időt biztosítsanak a biztosítási piacot is felügyelő összevont pénzügyi felügyeletnek (ASF) a méltányos piaci feltételek megteremtésére.

Romániában szinte mindennapossá váltak a fuvarozók forgalomlassító megmozdulásai, csütörtökre pedig országos tüntetést, a főváros és a megyeszékhelyek forgalmának megbénítását helyezték kilátásba, tiltakozásul amiatt, hogy – a piacvezető Astra és a Carpatica biztosító csődje nyomán – a kgfb ára átlagosan másfélszeresére, esetenként pedig többszörösére emelkedett az utóbbi évben.

A bukaresti kormány sürgősségi rendelete közép- és hosszú távon egy referenciaár bevezetésétől remél megoldást a szélsőséges kilengéseket produkáló kgfb-piacon. A két csődbe jutott biztosító vesztét ugyanis – egyebek mellett – a kárigényektől jelentősen elmaradó, alacsony árak okozták. Mivel azonban károsultjaikat az állami garanciaalapból kell kárpótolni, a piacon maradt biztosítók (amelyeknek a garanciaalapot fel kell tölteni) jelentősen megemelték áraikat. A fuvarozók kartellezésre gyanakszanak: azt állítják, a biztosítók összebeszéltek, hogy az indokoltnál jóval magasabb árakkal emeljék nyereségüket.

A rendelet szerint az ASF-nek egy hónap alatt meg kell határozni jármű-kategóriánként a referencia-árakat amelyek fedezik az átlagos kárigényeket és a biztosító adminisztratív költségeit. A későbbiekben ezektől a refernciaáraktól 25 százalékban térhetnek majd el a biztosítók annak függvényében, okozott-e balesetet a gépjárművezető.

További újdonság, hogy a károsult saját biztosítójához fordulhat kárigényével, és annak kell majd behajtania a jármű javításának költségeit attól a biztosítótól, amelynél a balesetet okozó sofőr megkötötte felelősségbiztosítását. Ha a biztosító nem téríti meg határidőre a javítás költségeit, ezentúl késedelmi kamatot fizettethetnek vele – közölte a román kormányfő.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »