Több mint 63 ezer eurót költött a pozsonyi Comenius Egyetem Karol Mičieta rektor új szolgálati autójára. Az intézmény vezetője mostantól egy E-osztályú Mercedes Benzzel jár.
Az iskola állami támogatásból működik, évente durván 80 millió eurót kap. Mičieta dicséri az új autót, az árat is megfelelőnek tartja. „Bár állami felsőoktatási intézmény vagyunk, tudniuk kell, hogy több forrásból szerzünk pénzt, saját tevékenységünkből is. Mindent nyilvánosságra hozunk, átláthatóan cselekszünk. Nem hagyhatom azonban magam megölni egy öreg csotrogányban” – nyilatkozta a rektor a Sme napilapnak, mely hírt adott az ügyről.
Az „öreg csotrogány” egy nyolc és fél éves Audi volt, mely biztonsági szempontból a rektor szerint már az elviselhetőség határán volt. A szürke Mercedes reprezentációs célokat szolgál. „Nem a sarki közértbe járunk vele, hanem minimum Prágába, Kassára, Bécsbe vagy Brünnbe” – magyarázta.
A közbeszerzésben egyetlen cég, a MotorCar vett részt. A rektor elutasította, hogy erre a vállalatra szabták volna a megrendelést. A csomagtérnek minimum 500 literesnek kellett lennie, mivel gyakran szállítanak négy személyt a bécsi reptérre. „Helyet kell találni négy bőröndnek és a talároknak” – mondta Mičieta.
Elmondása szerint a beszállító „szuper árengedményt” adott az autó fényezésére, és előnyös az is, hogy hét évre szól a garancia és a balesetbiztosítás. A vételről szóló szerződésben azonban csak hatéves karbantartás és három éves biztosítás van, melyet a MotorCar más vevőinek is biztosít.
Libor Vozár, a nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem rektora, a Rektori Konferencia elnöke egy 11 éves Peugeot 607-essel jár, ami tökéletesen megfelel neki. Rudolf Sivák, a pozsonyi Közgazdaságtudományi Egyetem rektorának szolgálati autója egy tízéves Mercedes. Sofőrt is kapott hozzá, ám a munkába saját autójával jár.
Vozár a lap kérdésére nem akarta értékelni, mennyit szabadna költeniük az állami főiskoláknak az autókra. „Ez az ő felelősségük” – jegyezte meg.
Az SaS korábban népszavazást írt ki, melyben többek között azt is kérdezte, be kellene-e vezetni egy 40 ezer eurós határt a kormányautók beszerzési árára. A szavazók ezt támogatták, ám a népszavazás az alacsony részvétel miatt érvénytelen lett. Az SaS az előző kormány tagjaként sem tudta keresztülvinni ezt az árplafont.
Kitekintő / Bumm.sk