Vlagyimir Putyin július végén aláírta az internetes alkoholreklámok tilalmáról szóló törvényt – adta hírül az ejc.net. A törvény a tilalmat mind a nyomtatott, mind az internetes médiára kiterjeszti.
A törvényalkotóknak figyelembe kellett venniük azt a tényt, hogy a gyártók többsége minden évben megújítja a reklámszerződéseit, így a nyomtatott sajtóban megjelenő alkoholreklámok tilalmának hatálybalépését 2013. január 1. dátummal állapították meg, míg az internetes reklámokra a törvény aláírásának napjától érvényes az új szabályozás. Szakértők azonban aggodalmukat fejezték ki, hiszen a törvény nagyon egyszerűen megkerülhető, a gyártók valamilyen külföldi vállalatot megbízva fogják hirdetni termékeiket, így pedig nehéz lesz megakadályozni, hogy italreklámok jelenjenek meg.
Oroszország tehát ténylegesen háborút indított az alkoholfogyasztás csökkentésének érdekében, az utóbbi két évben az egy főre jutó eladott alkoholmennyiség 18 literről, 15 literre csökkent évente. Az alkoholfogyasztás csökkentésére irányul a vodka minimális árának meghatározása, de akár a késő esi alkohol eladás tilalma is.