Miután Baltimore város tisztviselői meghozták azt a fájdalmas döntést, hogy három tűzoltó társaságot bezárnak a nyáron pénzügyi nehézségek miatt, a városi tanács rendhagyó bevételi források után nézett: tűzoltóautókon hirdetési felületeket alakítanak ki. Stephanie Rawlings-Blake polgármesterasszony apparátusából többen kifejezték aggodalmukat, hogy elegendő lesz-e az intézkedés legalább egy társaság fenntartására.
Nem Baltimore az egyetlen pénz szűkében, tucatnyi város, iskolakerület és tranzit-rendszer próbálja a gazdasági visszaesést reklámfelületek, névhasználati és névadási jogok értékesítésével átvészelni.
A KFC úttörő szerepet játszott az ilyen rendhagyó hirdetési helyek kiaknázásában. Korábban tűzcsapokon és aknafedeleken díszelgett a gyorsétterem-hálózat logója néhány városban, cserébe amiért szponzorálta a tűzcsapok cseréjét és a kátyúk javítását. Pizzérialáncok iskolabuszokon reklámozzák magukat most, hogy egyre több állam engedélyezi az oktatási szervezeteknek hirdetési felület eladását.
Bernáth Márk