Az Erdélyi Autópálya folytatását ígérik

Azok a szakaszok, amelyeknek az építéséről lemondott a Bechtel cég, részévé váltak a transzeurópai közlekedési hálózatnak, ami azt jelenti, hogy 2014-től kohéziós alapokból lehet finanszírozni megépítésüket. A román szállítási miniszter azt mondja: addig a Bechetlnek a magyar határtól induló első, 66 kilométeres szakaszból idén 17 kilométert, a többit pedig jövőre kell átadnia.

Románia március közepén az Európai Unió támogatását kérte az Erdélyt Moldvával összekötő Nagyvárad-Iaşi gyorsforgalmú közlekedési folyosó kiépítéséhez. Ennek első szakasza, a Nagyvárad-Marosvásárhely útvonal, az úgynevezett észak-erdélyi autópálya-projekt része, amelyhez ezáltal európai támogatást is fel lehet majd használni.

A második szakasz a Marosvásárhely-Iaşi útvonal, amelynek szintén kijelölték már a nyomvonalát: ez a Gyergyói-medencénél szelné át a Kárpátokat. Nazare szerint a 2014-2020-as uniós költségvetési időszakban teljes egészében megépülhet a kelet-nyugati autópálya.

Közben szakaszonként folyik az autópálya-építés a dél-erdélyi útvonalon, a 4-es páneurópai folyosó nyomvonalán, a Nagylak és Arad, Temesvár és Lugos, Déva és Szászváros közötti szakaszokon.

Az Ungureanu-kormány az őszi parlamenti választásokig 200 kilométernyi új autópályát szeretne felavatni.

Kitekintő / Bukaresti Rádió

Friss hírek