Kínai eladásainak nagymértékű visszaesésével indította az évet a Ford

Jelentősen csökkentek a Ford eladásai az egyébként januárban 11,6 százalékkal bővülő kínai piacon – jelentette be pénteken az autóipari vállalat.

A Ford 76 ezer járművet értékesített januárban Kínában, 18 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A General Motors ezzel szemben 14,5 százalékkal, a Toyota Motors pedig 24,5 százalékkal növelte értékesítését. A Ford eladásai tavaly hat százalékkal csökkentek, miközben a kínai autópiac három százalékkal növekedett.

A Ford kínai érdekeltségének vezetője Jason Luo öt hónappal hivatalba lépése után januárban távozott posztjáról. Peter Fleet, a Ford ázsiai-csendes-óceáni üzletért felelős igazgatója közleményben jelentette be, hogy az autógyár a SUV modellekre, a prémium kategóriás luxusmodellekre és a haszongépjárművekre helyezi át kínai üzleti stratégiájának súlypontját.

Kínában egyre élesebb konkurenciaharc bontakozik ki a külföldi és a helyi autógyárak között, ahogy a kínai autómárkák újabb és újabb sikeres modellekkel hódítanak el piaci részesedést maguknak. Az elektromos mobilitásra való átállást forszírozó állami intézkedések pedig kínai partnerekkel való együttműködés kialakítása felé terelik a külföldi autógyártókat az új hajtáslánc technológiával rendelkező modellek gyártásában.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás