A kínai piac húzza a német prémium autómárkák értékesítését

Jelentősen növelték eladásaikat az első negyedévben a német prémium autómárkák elsősorban a kínai piaci sikereknek köszönhetően.

A Daimler az idén január-márciusban 516 ezer Mercedes-Benz márkájú autót értékesített, 16 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A BMW AG a BMW márkából 5,2 százalékkal növelte eladásait 503 ezerre. A Volkswagen AG Porsche márkája az első negyedévben hét százalékkal több, 59,7 ezer autót adott el, ami a cég történetében értékesítési rekord.

A Volkswagen AG VW márkájából viszont 1,3 százalékkal kevesebb kelt el az idei első negyedévben, mint tavaly annak ellenére is, hogy márciusban már 2,5 százalék volt a növekedés. A Volkswagen AG Audi márkája csütörtökön teszi közzé eladási adatait.

A német autógyárak elsősorban kínai értékesítési sikereiknek köszönhetik első negyedévi eladásaik növekedését. A Daimler 40 százalékkal több, 145 ezer autót adott el Kínában, első alkalommal többet, mint a BMW. A BMW kínai eladásai 12,4 százalékkal 143 ezerre emelkedtek az első negyedévben. A Porsche 10 százalékkal több, 18,1 ezer autót adott el Kínában az első negyedévben.

A Daimlernél az eladások növekedése mellett az eredmény is jelentősen javult az első negyedévben, az adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény az egy évvel korábbinak közel duplájára, 4,01 milliárd euróra emelkedett, bár jórészt egyszeri tételek hatásának köszönhetően. Az idén 690 millió euró ingatlaneladásból származó bevétel emelte meg az eredményt, a tavalyi bázisértéket pedig egyszeri tétel csökkentette.

A Daimler személygépkocsi üzletágának működési eredménye hatvan százalékkal 2,23 milliárd euróra emelkedett az első negyedévben. A tavalyi bázisértéket új modellekre való átállás költségei csökkentették.

Forrás: MTI/dpa/APA

Friss hírek