Népszavazást kezdeményezhetnek az erdélyi régiósításról

Maros megyéből összegyűlt a tervezett 25 ezer aláírás ahhoz, hogy kezdeményezzék népszavazás kiírását arról, hogy Maros, Hargita és Kovászna megye alkosson egy régiót, Marosvásárhely központtal. Azt, hogy a hatalom ezt nem így gondolja, több infrastrukturális tény is alátámasztja.

Az RMDSZ marosvásárhelyi szervezetének elnöke, Peti András október 10-én sajtótájékoztatón elmondta, a megyeszékhely rendelkezik minden adottsággal ahhoz, hogy régióközpont legyen; már most Székelyföld kulturális központjának számít és megérdemli, hogy a közeljövőben Európa kulturális fővárosa is legyen. „Múlt szerdától Marosvásárhelyen 5214-en írtak alá, keddtől pedig elértük az 1000 aláírást naponta, amire a hat megyében, ahol zajlik a kezdeményezés, egyetlen településen sem volt még példa. Nem álltunk le annak ellenére, hogy megyeszinten már megvan a 25 ezer kézjegy, amelyeket hétfőn benyújtunk a megyei önkormányzathoz és kezdődhet a 30 napos közvita. Sok román nemzetiségű személy is támogatott” – mondta az RMDSZ marosvásárhelyi elnöke, aki szerint több tény is arra utal, hogy „fű alatt” már javában zajlik Marosvásárhely háttérbe szorítása.

Egy: október 25-től megszűnik a Marosvásárhely–Bukarest Tarom-járat, amelyet eddig heti három alkalommal működtettek 90%-os kihasználtsággal (ezzel szemben Kolozsvárról napi hat járata van a Taromnak a fővárosba!).

Kettő: a Dédabisztra–Marosvásárhely–Székelykocsárd vasútvonalat visszaminősítették nem fontos, nem összekapcsolható szakasszá, amely azt eredményezi, hogy nem adnak többet állami támogatást a fenntartására, és lassan, de biztosan ellehetetlenítik a vasúti közlekedést a térségben (ez úgy derült ki, hogy a vasutasok szakszervezete átiratban fejezte ki aggodalmát hatszáz alkalmazottjának sorsáért).

Három: az országos útügyi hatóság nemrég kijelentette, hogy az országnak túl drága a Marosvásárhely–Jászvásár autópálya megépítése, ezért ezt egyelőre el sem kezdik.

Négy: nem jut pénz Bukarestből az erdélyi autópálya folytatására sem.

Székelyhon.ro

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »