A Skoda Fabia kombi lett az Euro 7-es szabvány első áldozata

A Skoda közölte, hogy nem készít új generációt a Fabia kombi verziójából a közelgő Euro 7-es károsanyag-kibocsátási előírásokra hivatkozva, ezzel az utolsó kicsi kombi is eltűnik az európai piacról. 

Thomas Schaefer, aki akkoriban a Skoda vezérigazgatója volt, jelenleg pedig a Volkswagen márka vezetője, 2020-ban jelentette be, hogy a Skoda elkészíti a Fabia kombi utódmodelljét, melynek bevezetési dátuma az idei év lett volna. A kombi terve azonban most elvetésre került.

„A közelgő Euro 7-es szabályozással járó szigorú károsanyag-kibocsátási célok teljesítése nagyon magas költségekkel jár. Ennek következtében nem lesz utódja a Fabia Combi modellnek.” – mondta a Skoda szóvivője az Automotive News Europe-nak.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Már nyolc ország ellenzi az Euro 7-es szabvány bevezetését

Eddigi formájában vége lehet a Seat márkának

A Skoda tavaly novemberben állította le a kifutó Fabia kombi gyártását, megszüntetve ezzel az Európában még forgalmazott utolsó kombi karosszériaájú kisautót. A hiánypótló szegmensért a múltban a Skoda mellett a Renault a Clio kombival, illetve a Peugeot a 207 SW-vel szállt versenybe. A Skoda március végéig 3013 darab Fabia kombit adott el, ami 49 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, mivel a márkakereskedők már csak a megmaradt készleteket tudták értékesíteni.

Skoda Fabia kombi – kép forrása: Skodamedia.com

Az autógyártók az elmúlt években a kisebb ferdehátúakról és kombikról egyre inkább a városi SUV-okra helyezték át a hangsúlyt, mivel a népszerű SUV modellekkel igyekeztek növelni az árréseket egy olyan árérzékeny szegmensben, amely a szigorodó jogszabályok és a magasabb nyersanyagköltségek miatt egyre kevésbé tudott nyereséges maradni.

Forrás: AN Europe

 

Hozzászólások ()

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »