Eddigi formájában vége lehet a Seat márkának

A Volkswagen csoporthoz tartozó Seat úgy tűnik, a hagyományos formájában nem éli túl az Euro 7-es szabvány bevezetését. A korábban a Seat csúcsmodelljeit jelző Cupra leválasztását – és meggyőző sikereit – követően újabb változás következik a spanyol márka történetében. 

A Seat vezérigazgatója, Wayne Griffiths Barcelonában adott interjút, melyből kiderült hogy a konszern „mobilitási márkát” kíván kreálni a Seatból, ami a gyakorlatban azt fogja jelenteni, hogy a márka Seat Mó néven előfizetéses rendszerben fog kisebb elektromos modelleket és robogókat kínálni. A lenti képen látható Seat Mó robogó egyébként Spanyolországban már kapható, az adókedvezményekkel csökkentve 6350 eurós áron.

SEAT MÓ 125 PERFORMANCE – Forrás: Seat Mediacenter

Ezen felül a Seat fogja kezelni a VW csoport kisebb elektromos modelljeinek fejlesztését, a cél érdekében pedig az anyacég 10 milliárd euró összeget szán a Seat spanyolországi gyárainak fejlesztésére – így a Martorellben és a Pamplonában található üzemek számos elektromos modell gyártásának adnak majd otthont – nem feltétlenül csak Seat márkanévvel.

A mobilitási folyamat áldozatai várhatóan a Seat hagyományos modelljei lesznek, az Euro 7-es szabványra történő átállás ugyanis a cég szerint autónként körülbelül 2000 euróval növelné meg a gyártási költségeket. Ez több modell nyereséggel történő értékesítését is ellehetetlenítené, így az eddigi olcsóbb típusok – például az Ibiza és a Leon – várhatóan eltűnnek majd a kínálatból. Ugyanerre a következtetésre jutottak egyébként a szintén a konszernhez tartozó Skoda vezetői is, náluk a Fabia, a Scala és a Kamiq modellek szűnnének meg, ha az Euro 7-es szabvány bevezetése a jelenlegi tervek szerint, 2025 közepén megtörténne.

A Seat szempontjából azonban további hátrány, hogy míg a Skodának azért maradnak nagyobb árréssel értékesíthető modelljei is, a Seattól ezek már a Cuprához vándoroltak. Sokatmondó adat, hogy az idei év első két hónapjában Európában 40.751 darab Seat fogyott, míg a Cupra 19.632 db új autót értékesített, azaz a Seat-Cupra eladások egyharmadát a Cupra modellek adták, vélhetően jóval nagyobb árrés mellett.

Ezen felbuzdulva a Cupra már be is jelentette, hogy az észak-amerikai piacon is szeretnének megjelenni elektromos modellekkel, a hatékonyság – értsd: adókedvezményekre való jogosultság – érdekében pedig egy új üzemet is terveznek a régióban. A Cupra a cég középtávú tervei szerint évi 500 ezer autót szeretne értékesíteni.

A Seatnak marad az autómegosztás és a robogók…

Forrás: Automotive News Europe / ACEA

 

Hozzászólások ()

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »