A nyolc ország – köztük Franciaország, Olaszország és Magyarország – a többi uniós tagállamnak megküldött közös nyilatkozatban azt írta, hogy az Euro 7 szabvány kipufogógáz-kibocsátás korlátozására vonatkozó részeit teljes egészében el kell törölni.
Az országok szerint a szennyező anyagokra – köztük a nitrogén-oxidokra és a szén-monoxidra – vonatkozó szigorúbb határértékek miatti fejlesztések elvonhatják a szükséges tőkét a kulcsfontosságú beruházások elől, amelyek ahhoz szükségesek, hogy az EU elérje azt a célt, hogy 2035 után ténylegesen betiltsa az új belső égésű motorral hajtott járművek használatát.
Az Euro 7 kipufogógáz-kibocsátási határértékek pedig túlságosan ambiciózusak és irreálisak az autógyártók számára. Ahogyan azt korábban a Skoda és a Seat is jelezte, az új szabványnak történő megfelelés sok esetben túlságosan magas költséggel járna, így inkább egyes kisebb-közepes – azaz alacsonyabb haszonkulccsal értékesíthető – modell megszüntetéséről döntenének.
- Kapcsolódó cikkek:
„Ellenzünk minden új kipufogógáz-kibocsátási szabályt – beleértve az új vizsgálati követelményeket vagy új kibocsátási határértékeket – a személygépkocsikra és a kisteherautókra vonatkozóan” – áll a közös dokumentumban, amelyet Franciaország, Olaszország, a Cseh Köztársaság, Bulgária, Magyarország, Lengyelország, Románia és Szlovákia írt alá.
Az Euro 7 rendelet a szén-dioxidon kívül a szén-monoxidra és a nitrogén-oxidokra vonatkozó szabályok szigorítására is törekszik. A szabályok célja továbbá a fékekből és a gumiabroncsokból származó részecskék kezelése is.
Forrás: Automotive News Europe