Spanyolország is feladta, megtagadták a Mission Lifeline kikötését

Olaszország és Málta után Spanyolország is megtagadta a kikötést hétfőn a Mission Lifeline német civilszervezet (NGO) mentőhajójának, mintegy 230 migránssal a fedélzetén.

A Földközi-tengeren emellett kezd rosszra fordulni az időjárás, ami azzal fenyeget, hogy a helyzet életveszélyessé válhat a 17 fős német legénység és az utasai számára – mondta Manuel Sarrazin a Zöldek német ellenzéki párt politikusa a fedélzeten tett látogatását követően. A német civilszervezet hajója csütörtökön mentette ki az embereket Líbia partjai előtt, s jelenleg Málta közelében vesztegel utasításra várva, hogy mitévő legyen.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Újabb mentőhajó akadt el a tengeren Málta és Olaszország között

Nemcsak Európa unja a menekülteket

A vallettai vezetés közölte: nem illetékes az ügyben. A római kormány szintén nem engedi partjaihoz a Lifeline-t, miután Matteo Salvini olasz belügyminiszter kijelentette, hogy többé nem engedi az NGO-k hajóinak kikötését az olasz partokon.

Spanyolország szintén visszavonulót fújt, a nap folyamán jelezte, nem akarja, hogy az Aquarius mentőhajó példája megismétlődjék. Madrid korábban befogadta a francia SOS Mediterranée és az Orvosok határok nélkül (MSF) civil szervezetek által működtetett mentőhajót több mint 600 emberrel a fedélzetén, amely előtt sem Olaszország sem Málta nem nyitotta meg kikötőit.

Fernando Grande-Marlaska Gómez spanyol belügyminiszter csütörtökön készül Rabatba, hogy marokkói tisztségviselőkkel tárgyaljon migrációs kérdésekről, tekintettel a naponta a spanyol partokra érkező illegális bevándorlók százaira. A spanyol parti őrség közlése szerint csak hétfőn 377 embert mentettek ki a Gibraltári-szorosban, míg a hétvégén több mint 800-at.

José Luis Ábalos Meco spanyol fejlesztési miniszter a Cadena Ser spanyol rádiónak elmondta: bár országa meg akarja mutatni humanitárius arcát, „de az már egy teljesen más dolog, hogy tengeri mentőszervezetté váljunk egész Európa számára”.

Eközben az Alexander Maersk nevű dán konténerhajó Szicília partjai előtt vesztegel, péntek óta utasításokra vár, hogy hol köthetne ki, miután hozzávetőleg 110 migránst vett fedélzetére.

A tengeri fuvarozási vállalat szóvivője a dán közszolgálati rádiónak elmondta, hogy a fedélzeten tarthatatlanná vált a helyzet.

„A hajót egyszerűen nem arra tervezték, hogy ennyi embert szállítson” – ismertette a körülményeket Palle Laursen, a Maersk Line vállalat műszaki vezetője. Mint mondta, a 25 fős legénység képtelen gondoskodni a száznál is több emberről.

„Ez a helyzet nem napokon, hanem perceken, illetve órákon belül megoldást követel” – tette hozzá Laursen. Inger Stöjberg dán integrációs miniszter felszólította az olasz kormányt, hogy engedje kikötni a konténerhajót, s partra szállni az embereket.

„Ezek olyan migránsok, akik Olaszország felé tartottak és természetesen Olaszországnak be is kell fogadnia őket” – jelentette ki Stöjberg a dán rádiónak. Hozzáfűzte: a nap folyamán levélben akarja sürgetni a helyzet rendezését Matteo Salvini olasz belügyminisztertől.

Forrás: MTI/dpa/AP

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »