A Volkswagen még hisz a dízelmotorban

A Volkswagenre egyebek között a dízelbotrány okán is nagy nyomás nehezedik alternatív hajtásláncok kifejlesztésére, várakozásai szerint azonban négy új autóból három még 2025-ben is dízel vagy benzinmotoros lesz.

Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója az Automobilwoche lapnak adott interjúban kifejtette, hogy a modern dízelmotor a megoldás, és nem a probléma része – még akkor is, ha erős ellenszéllel kell szembesülnie a politika és a közvélemény részéről. A Volkswagen ezért a dízelmotor előnyeit tudatosító kampányt tervez indítani más autógyártók részvételével.

Matthias Müller hangsúlyozta: a szén-dioxid-kibocsátási határértékek teljesítéséhez más autógyártóknak is ugyanúgy szükségük lesz a dízelmotorokra, mint a Volkswagennek. A dízelmotorok belvárosi kitiltásának tervéről szólva pedig megjegyezte, hogy „úgy általában kiátkozni a dízelmotorokat meglehetősen problémás dolog”.

A dízelmotorok romló népszerűsége az autóipar több milliárdos fejlesztési beruházásainak megtérülését veszélyezteti. A német szövetségi környezetvédelmi hivatal mérései szerint a dízelmotorok tényleges károsanyag kibocsátása közúti használatban lényegesen meghaladja az uniós határértékeket.

A Forsa piackutató intézet felmérése alapján öt dízel autó tulajdonosból csak kettő tervezi dízeles modellel lecserélni mostani autóját, minden harmadik pedig biztosan benzinesre váltana.

A Volkswagen meggyőződése szerint azonban még nagyon hosszú ideig benzines és dízeles modellek adják majd az értékesített új autók zömét. A modern belsőégésű motorok még legalább húsz évig fogják uralni a piacot – jelentette ki Matthias Müller legutóbb a Wiener Motorensymposium szakmai fórumon Bécsben. Közölte: a Volkswagen 2022-ig még körülbelül tízmilliárd eurót invesztál a belsőégésű motorok fejlesztésébe, míg az elektromos és hibrid hajtáslánc fejlesztésébe kilenc milliárdot fektet.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A Volkswagen ugyanakkor hozzá kíván járulni a földgázüzemű járműflotta megtízszerezéséhez, egy millióra növeléséhez is 2020-ig. A CNG (sűrített földgáz) töltőállomások számának ugyanebben az időintervallumban 900-ról 2000-re bővítéséről szándéknyilatkozat született a Volkswagen és a gázforgalmazó, töltőállomás üzemeltető társaságok között.

Ulrich Eichhorn, a Volkswagen AG kutatási és fejlesztési igazgatója szerint a CNG egyaránt fontos szerepet játszik majd a személygépkocsik, a tömegközeledési járművek és a haszongépjárművek üzemeltetésében.

Forrás: MTI/dpa

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »

Szünetet tart a vámháború

Az Európai Unió felfüggesztette az amerikai kereskedelmi vámok elleni ellenintézkedéseket, hogy időt és teret engedjen a tárgyalásoknak, az intézkedés kedden lép érvénybe - jelentette be az Európai Bizottság hétfőn.

Read More »