Amióta csak létezik az emberiség, azóta van gazdaság és termékfejlesztés is. A civilizáció hajnalán ez persze még kimerült a kőbaltában és más kezdetleges eszközökben, de azóta eltelt azért pár tízezer év, és a világ nagyot változott.
Egyvalami azonban megmaradt: a piacgazdaság ma is az emberiség egyik fő mozgatórugója. A termékfejlesztés pedig szintén gyökeres változásokon ment keresztül – mind magukat a termékeket, mind az előállítási módszereket tekintve –, de a cél itt is megmarad: az adott produktumot mindig jobbá, modernebbé tenni.
A szoftveripar fejlődése pedig magával hozta az agilis módszertan megjelenését is, melyet ma már széles körben alkalmaznak, és kifejezetten támogatják a hatékonyságát az olyan rendszerek, mint a MiniCRM felhőalapú szoftvere.
Egyáltalán mit jelent az agilitás?
Ha a szótár szerinti definíciót nézzük, akkor a következőt: “Agilitás jelentése: tettrekészség. Olyan személy jellemzője, aki szeret szorgalmasan dolgozni, tevékenykedni; dolgos, szorgalmas, serény hozzáállás.”
Ez nagyon röviden és tömören vázolja fel a szó jelentését, de azért ennél árnyaltabb a kép. A szoftveripari szereplők 2001-ben adták ki az úgynevezett Agilis kiáltványt, amely 12 pontba rendszerezve sorolja fel a legfőbb alapelveket. Olyasmik szerepelnek benne, mint a sikerorientált egyénekre való építkezés, a műszaki kiválóság folyamatos szem előtt tartása vagy az ügyfelek elégedettségének biztosítása.

Kép forrása: www.minicrm.ro
Cikkünk terjedelme nem teszi lehetővé az egész kiáltvány ismertetését, de a téma iránt érdeklő olvasóinknak javasoljuk, hogy mindenképp nézzenek utána, hiszen nagyon hasznos ismereteket taglal az írás. A továbbiakban pedig azt vizsgáljuk, hogyan segíti elő az agilis munkavégzést egy korszerű CRM-rendszer.
Teendők áttekintése kanban-táblán
A kanban-táblák használata remekül támogatja az agilis munkavégzést, hiszen vizuális, könnyen értelmezhető formában megjeleníti, hogy mely feladatot kiknek kell elvégeznie, milyen határidőre. A táblát az összes illetékes kolléga láthatja, így nem egymástól kell szóban vagy írásban kérdezgetniük, hogy hol tart épp egy-egy folyamat.
Határidők menedzselése
Egy olyan cég nem lehet nyereséges, ahol nincsenek világosan delegálva a feladatok, és velük együtt a határidők. Gondolj csak bele: ha mindenki mindent akkor csinál, amikor épp kedve tartja, abból semmi más nem lesz, csak hatalmas káosz.
Ha viszont a CRM-rendszerben mindenki látja, hogy milyen teendőket mikorra kell elvégeznie – netán valamivel már el is késett –, akkor nincs összevisszaság, mert az összes munkatárs pontosan tudja, hogy mi a dolga és mikorra kell elkészülnie vele.
Folyamatok követése egyszerűen
Ha sok projekt fut egyszerre párhuzamosan – ami ugye gyakran megesik –, akkor jó, ha ezeket külön-külön is lehet ellenőrizni, hogy épp hol tartanak. Egy modern CRM-rendszerben ezek a projektek önálló kis “szigetekként” léteznek, így egyszerű őket megtalálni és nyomon követni, így a bevételeket is optimalizálhatjuk.
Fizetett tartalom (x)