Hogyan segíti az agilis munkavégzést egy CRM-rendszer? (x)

Amióta csak létezik az emberiség, azóta van gazdaság és termékfejlesztés is. A civilizáció hajnalán ez persze még kimerült a kőbaltában és más kezdetleges eszközökben, de azóta eltelt azért pár tízezer év, és a világ nagyot változott.

Egyvalami azonban megmaradt: a piacgazdaság ma is az emberiség egyik fő mozgatórugója. A termékfejlesztés pedig szintén gyökeres változásokon ment keresztül – mind magukat a termékeket, mind az előállítási módszereket tekintve –, de a cél itt is megmarad: az adott produktumot mindig jobbá, modernebbé tenni.

A szoftveripar fejlődése pedig magával hozta az agilis módszertan megjelenését is, melyet ma már széles körben alkalmaznak, és kifejezetten támogatják a hatékonyságát az olyan rendszerek, mint a MiniCRM felhőalapú szoftvere.

Egyáltalán mit jelent az agilitás?

Ha a szótár szerinti definíciót nézzük, akkor a következőt: “Agilitás jelentése: tettrekészség. Olyan személy jellemzője, aki szeret szorgalmasan dolgozni, tevékenykedni; dolgos, szorgalmas, serény hozzáállás.”

Ez nagyon röviden és tömören vázolja fel a szó jelentését, de azért ennél árnyaltabb a kép. A szoftveripari szereplők 2001-ben adták ki az úgynevezett Agilis kiáltványt, amely 12 pontba rendszerezve sorolja fel a legfőbb alapelveket. Olyasmik szerepelnek benne, mint a sikerorientált egyénekre való építkezés, a műszaki kiválóság folyamatos szem előtt tartása vagy az ügyfelek elégedettségének biztosítása.

www.minicrm.ro

Kép forrása: www.minicrm.ro

Cikkünk terjedelme nem teszi lehetővé az egész kiáltvány ismertetését, de a téma iránt érdeklő olvasóinknak javasoljuk, hogy mindenképp nézzenek utána, hiszen nagyon hasznos ismereteket taglal az írás. A továbbiakban pedig azt vizsgáljuk, hogyan segíti elő az agilis munkavégzést egy korszerű CRM-rendszer.

Teendők áttekintése kanban-táblán

A kanban-táblák használata remekül támogatja az agilis munkavégzést, hiszen vizuális, könnyen értelmezhető formában megjeleníti, hogy mely feladatot kiknek kell elvégeznie, milyen határidőre. A táblát az összes illetékes kolléga láthatja, így nem egymástól kell szóban vagy írásban kérdezgetniük, hogy hol tart épp egy-egy folyamat.

Határidők menedzselése

Egy olyan cég nem lehet nyereséges, ahol nincsenek világosan delegálva a feladatok, és velük együtt a határidők. Gondolj csak bele: ha mindenki mindent akkor csinál, amikor épp kedve tartja, abból semmi más nem lesz, csak hatalmas káosz.

Ha viszont a CRM-rendszerben mindenki látja, hogy milyen teendőket mikorra kell elvégeznie – netán valamivel már el is késett –, akkor nincs összevisszaság, mert az összes munkatárs pontosan tudja, hogy mi a dolga és mikorra kell elkészülnie vele.

Folyamatok követése egyszerűen

Ha sok projekt fut egyszerre párhuzamosan – ami ugye gyakran megesik –, akkor jó, ha ezeket külön-külön is lehet ellenőrizni, hogy épp hol tartanak. Egy modern CRM-rendszerben ezek a projektek önálló kis “szigetekként” léteznek, így egyszerű őket megtalálni és nyomon követni, így a bevételeket is optimalizálhatjuk.

Fizetett tartalom (x)

Hozzászólások ()

Friss hírek

Szünetet tart a vámháború

Az Európai Unió felfüggesztette az amerikai kereskedelmi vámok elleni ellenintézkedéseket, hogy időt és teret engedjen a tárgyalásoknak, az intézkedés kedden lép érvénybe - jelentette be az Európai Bizottság hétfőn.

Read More »
bergsystem.hu

Milyen anyagból éri meg ablakot választani? (x)

Amikor az otthonteremtés során oda jutunk, hogy nyílászárókat kell választani – legyen szó akár új építésű ingatlanról, akár egy régi felújításáról –, akkor bizony számtalan szempontot figyelembe kell venni. A pénzügyi tartalékok ilyenkor mindig rohamtempóban fogynak, ugyanakkor ha van valami, amin szigorúan tilos spórolni, az a nyílászáró lesz.

Read More »